Avatar billede tille Nybegynder
17. januar 2007 - 18:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Invalid column name

Hej

denne simple SQL:

SELECT "SLevel1_ID", "SLevel1_Desc", "SLevel1_Value", "SLevel1_ISO", "SLevel1_TerrainID" FROM VIP.DBO.VIPLOG

giver denne fejl

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Invalid column name 'SLevel1_ID'.SQLSTATE=S0022, DBMS.CODE=207

den giver faktisk fejlen for alle felterne

nogen der ved hvorfor ?
Avatar billede tille Nybegynder
17. januar 2007 - 18:58 #1
denne sql mod en anden tabel i samme database, virker fint:

SELECT "Machine_ID", "Machine_Name", "Machine_Desc", "Machine_SLevelID", "Machine_StepTime", "Machine_MachineTypeID", "Machine_Active", "Machine_ActivationDate", "Machine_E1name", "Machine_WorkCenter" FROM VIP.DBO.Machines
Avatar billede kalp Novice
17. januar 2007 - 19:03 #2
SELECT SLevel1_ID,SLevel1_Desc,SLevel1_Value, SLevel1_ISO,SLevel1_TerrainID FROM VIP.DBO.VIPLOG
Avatar billede kalp Novice
17. januar 2007 - 19:04 #3
er lidt usikker på det sidste..
VIP.DBO.Machines

måske skal der bare stå Machines.
Avatar billede tille Nybegynder
17. januar 2007 - 19:09 #4
den sidste virker fint som den står der, men den anden virkede når man fjernede 'plinger' tak
Avatar billede kalp Novice
17. januar 2007 - 19:10 #5
selv tak:)