Avatar billede iznogood Nybegynder
20. januar 2007 - 19:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Udvikler/partner søges til webprojekt

Hjælp. Jeg har både idé, webdesign og de ultimative domænenavne.

Men jeg mangler en, som kan udvikle i PHP/mySQL og lave en robot/spider, eller hvad man nu kalder den type automatisk funktion, som henter bestemte oplysninger fra andre hjemmesider.

Hvis jeg nu siger, at domænenavnene er:

Blækpriser.dk
Blaekpriser.dk
Blækpatronpriser.dk

- Så skulle din egen fantasi gerne klare resten.

Jeg nærer ingen forhåbninger om at blive umådelig rig på idéen, men jeg er overbevist om, at der trods alt er penge nok i idéen til, at det kan betale sig at føre den ud i livet.

Jeg tilbyder 50/50-deling både mht. udgifter og indtægter.
Avatar billede diggerx Nybegynder
20. januar 2007 - 19:17 #1
du kunne jo prøve at kigge på denne her:

http://www.eksperten.dk/spm/740155
Avatar billede iznogood Nybegynder
20. januar 2007 - 19:26 #2
Det er et Interessant link diggerx, men jeg er i første omgang interesseret i een som både har erfaring, og samtidig kan lave den tilhørende kode i PHP eller .NET (excl. design).

Jeg vil dog smide en kommentar i den anden tråd, så punnishment kan byde ind, hvis han er interesseret.

Tak for tippet!
Avatar billede punnishment Nybegynder
20. januar 2007 - 23:46 #3
Jeg har en smule erfaring med at lave en robot/spider. Jeg har tidligere lavet en crawler, der søger efter forudbestemte hjemmesider for specifikke informationer. Jeg udviklede crawleren i Visual Basic (applikation) og dette er uden tvivl at foretrække fremfor en browserbaseret løsning. Helt præcis ville jeg få crawleren udviklet i et miljø der understøtter Regular Expression (RegExp), da denne funktion vil spare dig for en masse arbejde. Jeg ved at .NET understøtter dette værktøj, men der er helt sikkert også en masse andre udvikligns miljøer der understøtter dette.

Jeg har desværre ikke selv tid til at hjælpe dig, men prøver du at efterligne edbpriser.dk, så er jeg rimelig sikker på at de har kontakt til alle forhandlere i deres database, og det er i samarbejde produkter bliver tilføjet og fjernet.
Avatar billede iznogood Nybegynder
21. januar 2007 - 00:47 #4
Jeg læste på et tidspunkt noget om hvordan edbpriser.dk gjorde.

På det tidspunkt var det noget med, at deltagende butikker lagde en bestemt fil i roden af deres website, som edbpriser's crawler så kom forbi og indekserede på bestemte tidspunkter.
Avatar billede iznogood Nybegynder
21. januar 2007 - 00:51 #5
Jeg kan se, at scannet har en webshop-løsning, hvor der kan eksporteres data til bl.a. edbpriser.dk, gate2prices.dk, kelkoo.dk og tradedoubler.dk, partner-ads.com.

http://www.scannet.dk/shopsystem_funktioner.asp
Avatar billede iznogood Nybegynder
21. januar 2007 - 00:52 #6
Så det ligner stadig noget med at lægge en fil til crawleren.
Avatar billede steent Nybegynder
21. januar 2007 - 04:05 #7
Skriv en mail til steen@megasystem.dk jeg har en næsten komplet database med printere modeller og hvad dertil hører. Derudover har jeg også masser a knowhow mht. edbpriser & gate2prices
Avatar billede iznogood Nybegynder
22. januar 2007 - 20:33 #8
stent > Har sendt dig en mail
Avatar billede iznogood Nybegynder
22. januar 2007 - 20:34 #9
Mener selvfølgelig steent
Avatar billede theprofessor Nybegynder
19. februar 2007 - 16:06 #10
gøre dig opmærksom på at "deep links" til andre søgemaskiner kan være ulovlig i kommercielt øjemed (f.eks. se krak-sagen" i Computerworld.dk i sidste uge....)

Da det ikke er gratis at være med i edbpriser, gate2prices, kelkoo, osv., kan de være MEGET sur hvis du stjæler info fra dem!
Avatar billede iznogood Nybegynder
19. februar 2007 - 17:00 #11
Der er overhovedet ikke tale om deeplinks til andre søgemaskiner (eller hjemmesider).

Der bliver højst tale om at læse med i den fil, som blækforhandlerens egen webshop lægger lægger på webshoppens rod til de andre prisportalers webcrawlere.

- og dette endda kun såfremt de selv har bedt os om det.