Avatar billede grafik-anders Mester
18. marts 2007 - 23:19 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal piratebabes.com koste?

Jeg har fået en forsørgelse fra en som ønsker at købe mit domaine: piratebabes.com

Hvad er et sådan domaine værd?

Hvad skal man passe på ved en sådan handel?

Hvordan overdrager man domainet og sikre sig, at man får pengene?

Med venlig hilsen
Anders
Avatar billede abruscato Nybegynder
18. marts 2007 - 23:22 #1
Mit bud ville være < 1000 kr., men siden du har fået en forespørgsel på det, kunne du måske få op til 5000 kr. for det. Prøv at se, hvad du kan finde ud af om din potientielle køber på nettet - hvis det er et firma, kan du nok få mere for domænet, end hvis det er en privatperson.
Avatar billede diggerx Nybegynder
19. marts 2007 - 00:15 #2
Du skal da starte med spørge hvad køberen har tænkt sig at give for det. Siden han sprøger må han vel også have en ide om det. Når han svarer kan du roligt regne med at han vil give en del mere end det han siger. Hanhar for modentlig en ide om at tjen en masse penge på det ;-)
Avatar billede grafik-anders Mester
19. marts 2007 - 11:13 #3
han har lagt ud med 400 USD, hvilket jeg har afslået og sagt, at jeg mener, at det mindst er 20 gange den pris værd, men dog er villig til at forhandle.

Han vil gerne fortsætte en forhandling på det grundlag.
Avatar billede steent Nybegynder
19. marts 2007 - 11:22 #4
Eftersom kunden sikkert skal bruge siden til en form for sex=stor indtjening. Ville mit bud være minimum 15-20.000,- DKK
Avatar billede grafik-anders Mester
19. marts 2007 - 17:12 #5
http://en.wikipedia.org/wiki/Pirates_(2005_film)
Der er en tradition for pirat-piger i porno-branchen, - Pirates er til dato den dyreste pornofilm, som der nogensinde er produceret.

Jeg er ikke i porno-branchen, men der ser ud til at være mange penge at hente. Måske skulle jeg skifte, - nu da jeg åbenbart har et godt domaine :)
Avatar billede grafik-anders Mester
19. marts 2007 - 17:28 #6
,,, og der er vist også en 2'er på vej
Avatar billede grafik-anders Mester
19. marts 2007 - 17:31 #7
Avatar billede grafik-anders Mester
19. marts 2007 - 20:10 #8
Jeg mangler stadig nogle bud på hvordan jeg gennemfører en sådan handel i praksis. Er der nogen, som ved det (gerne nogen, som selv har prøvet det)?
Avatar billede abruscato Nybegynder
19. marts 2007 - 20:15 #9
50% før overførslen af domænet og 50% efter.
Avatar billede grafik-anders Mester
19. marts 2007 - 20:19 #10
Er det virkelig den sikreste måde at gøre det på? Hvad med en bankgaranti eller noget i den retning?
Avatar billede askhoej Praktikant
20. marts 2007 - 09:18 #11
Jeg vil anbefale at benytte https://www.escrow.com/index.asp til overførsel at penge i den slags handler. Alternativt bankoverførsel eller Western Union.
Avatar billede intenz Novice
25. marts 2007 - 12:08 #12
Du kan også sælge det gennem www.Sedo.com, altså lade dem stå for handlen.
Avatar billede cybermike Nybegynder
09. april 2007 - 14:32 #13
Du har en vare som kunden efterspørger, du stiller kravene. Du siger til kunden at han får handle og pinkode til domænet når hele beløbet er indbetalt på din konto. De er nød til at acceptere da de ikke kan købe samme vare et andet sted. :)
Avatar billede peter_svendsen Nybegynder
19. juni 2007 - 11:06 #14
Jeg ved godt det er en gammel tråd, men min vurdering er at der stiles alt for lavt i rådene omkring prissætningen på sådan et site.

Jeg har selv solgt et .dk site til 18.000 på et tidspunkt, og tror sagtens jeg kunne have fået mere.

For os privatpersoner kan det nogle gange være svært at tænke i firma økonomi, men hvis navnet er det rigtige vil et velkørende firma ikke have de store problemer med at hoste 100.000 op for et domæne. Jeg ved ikke om dit navn er stærkt nok til sådan en pris, men .com domæner med et sigende navn og som samtidig er brugbart til sex branchen eller underholdningsbranchen burde kunne give en rigtig god pris ved den rigtige køber.
Avatar billede grafik-anders Mester
20. juni 2007 - 19:19 #15
Jeg har sendt et prisforslag på 38.000 til ham og har derefter ikke hørt fra ham.

Tja,,,, måske var det for meget for ham, men jeg gider ikke sælge det for et beløb, som ikke betyder noget for min privat økonomi. De 5.000 som han tilbød, kan du jo knap nok få en cykel for.
Avatar billede grafik-anders Mester
20. juni 2007 - 19:21 #16
Jeg vil gerne uddele point til:

peter_svendsen, peter_svendsen og intenz

Der er lige 10 til hver, - er alle glade?
Avatar billede peter_svendsen Nybegynder
26. juni 2007 - 09:56 #17
Går nu ikke efter point, men var nu et meget sjovt spørgsmål.
Avatar billede abruscato Nybegynder
24. november 2007 - 00:18 #18
Lukketid?