Avatar billede mdn91 Praktikant
15. april 2007 - 22:50 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

HJT Log..

Mine PC har fået en ekstra toolbar, der kommer mange popups osv.

Er der en der gider at tjekke min HJT log?

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.0 (BETA)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
C:\Programmer\Sunbelt Software\Personal Firewall\kpf4ss.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Sunbelt Software\Personal Firewall\kpf4gui.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
C:\Programmer\Sunbelt Software\Personal Firewall\kpf4gui.exe
C:\Programmer\Video ActiveX Object\isamntr.exe
C:\Programmer\Video ActiveX Object\pmsnrr.exe
C:\Programmer\Video ActiveX Object\pmmnt.exe
C:\Programmer\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Video ActiveX Object\isamini.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_03\bin\jusched.exe
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\system32\qttask.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\Programmer\Creative\Creative Live! Cam\VideoFX\StartFX.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Creative\MediaSource5\MtdAcqu.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\usnsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Morten\Skrivebord\HiJackThis_v2.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {A6ACAE64-F798-4930-AD86-BD3FB32038DB} - C:\Programmer\Video ActiveX Object\isadd.dll
O3 - Toolbar: Protection Bar - {84938242-5C5B-4A55-B6B9-A1507543B418} - C:\Programmer\Video ActiveX Object\iesplugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\system32\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [AVFX Engine] C:\Programmer\Creative\Creative Live! Cam\VideoFX\StartFX.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MtdAcqu] "C:\Programmer\Creative\MediaSource5\MtdAcqu.exe" /s
O4 - HKLM\..\Policies\Explorer\Run: [user32.dll] C:\Programmer\Video ActiveX Object\isamntr.exe
O4 - HKLM\..\Policies\Explorer\Run: [rare] C:\Programmer\Video ActiveX Object\pmsnrr.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [AVG7_Run] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgw.exe /RUNONCE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by111fd.bay111.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O22 - SharedTaskScheduler: Browseui preloader - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\System32\browseui.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\System32\browseui.dll
O22 - SharedTaskScheduler: carolus - {} - C:\WINDOWS\system32\xyxuic.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
O23 - Service: Sunbelt Kerio Personal Firewall 4 (KPF4) - Sunbelt Software - C:\Programmer\Sunbelt Software\Personal Firewall\kpf4ss.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe

--
End of file - 5656 bytes
15. april 2007 - 23:11 #1
Skal fixes i flere omgange *SUK*

1. Runde ->

Download http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.exe (by S!Ri)
Til roden af C:drevet

Genstart i fejlsikret tilstand, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.spywareinfo.dk/#/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Dobbeltklik på C:\Smitfraud exe. Vælg punkt [2]. Lad programmet gennemføre en rensning. Det vil også checke om systemfilen wininet.dll er inficeret. Hvis den er det, vil du blive bedt om tilladelse til at erstatte den med en anden. Her skal du vælge "Yes", ved at taste "y".

Programmet bliver muligvis nødt til at genstarte undervejs. Herefter vil der dukke en liste med resultaterne af rensningen op . Kopiér denne liste ind i tråden.

Genstart og læg en frisk Hijackthislog herind, loggen fra SmitfraudFix (C:\rapport.txt) og fortæl hvordan computeren kører.

NB: Filen "process.exe" som ligger i dette værktøj bliver af visse antivirus-programmer identificeret som "RiskTool". Det har dog ikke noget på sig!
Avatar billede mdn91 Praktikant
16. april 2007 - 13:27 #2
Hej DR1 - tak for det hurtige svar

SmitFraudFix v2.168

Scan done at 13:20:12,45, 16-04-2007
Run from C:\Documents and Settings\Morten\Skrivebord\SmitfraudFix
OS: Microsoft Windows XP [version 5.1.2600] - Windows_NT
The filesystem type is NTFS
Fix run in safe mode

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» SharedTaskScheduler Before SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\SharedTaskScheduler]
"{}"="carolus"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{}\InProcServer32]
@="C:\WINDOWS\system32\xyxuic.dll"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\CLSID\{}\InProcServer32]
@="C:\WINDOWS\system32\xyxuic.dll"

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Killing process

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» hosts

127.0.0.1      localhost

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Generic Renos Fix

GenericRenosFix by S!Ri

C:\WINDOWS\system32\xyxuic.dll -> Hoax.Win32.Renos.gen.l
C:\WINDOWS\system32\xyxuic.dll -> Deleted

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting infected files

C:\DOCUME~1\ALLUSE~1\MENUEN~1\Online Security Guide.url Deleted
C:\DOCUME~1\ALLUSE~1\MENUEN~1\Security Troubleshooting.url Deleted
C:\DOCUME~1\Morten\FORETR~1\Online Security Test.url Deleted
C:\Programmer\Video ActiveX Object\ Deleted

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» DNS

HKLM\SYSTEM\CCS\Services\Tcpip\..\{78151829-353B-4CFB-ABAE-979D918E09AD}: DhcpNameServer=192.168.1.1
HKLM\SYSTEM\CS1\Services\Tcpip\..\{78151829-353B-4CFB-ABAE-979D918E09AD}: DhcpNameServer=192.168.1.1
HKLM\SYSTEM\CS3\Services\Tcpip\..\{78151829-353B-4CFB-ABAE-979D918E09AD}: DhcpNameServer=192.168.1.1
HKLM\SYSTEM\CCS\Services\Tcpip\Parameters: DhcpNameServer=192.168.1.1
HKLM\SYSTEM\CS1\Services\Tcpip\Parameters: DhcpNameServer=192.168.1.1
HKLM\SYSTEM\CS3\Services\Tcpip\Parameters: DhcpNameServer=192.168.1.1

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting Temp Files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Winlogon.System
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"System"=""

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Registry Cleaning

Registry Cleaning done.

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» SharedTaskScheduler After SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» End

HJT LOG:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.0 (BETA)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
C:\Programmer\Sunbelt Software\Personal Firewall\kpf4ss.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Sunbelt Software\Personal Firewall\kpf4gui.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
C:\Programmer\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_03\bin\jusched.exe
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\system32\qttask.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\Programmer\Creative\Creative Live! Cam\VideoFX\StartFX.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Creative\MediaSource5\MtdAcqu.exe
C:\Programmer\Sunbelt Software\Personal Firewall\kpf4gui.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\usnsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Morten\Skrivebord\HiJackThis_v2.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\system32\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [AVFX Engine] C:\Programmer\Creative\Creative Live! Cam\VideoFX\StartFX.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MtdAcqu] "C:\Programmer\Creative\MediaSource5\MtdAcqu.exe" /s
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [AVG7_Run] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgw.exe /RUNONCE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by111fd.bay111.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O22 - SharedTaskScheduler: Browseui preloader - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\System32\browseui.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\System32\browseui.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
O23 - Service: Sunbelt Kerio Personal Firewall 4 (KPF4) - Sunbelt Software - C:\Programmer\Sunbelt Software\Personal Firewall\kpf4ss.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe

--
End of file - 4975 bytes
17. april 2007 - 14:05 #3
Nøøøøj - der blev ædt det (af mig) forventede 'snavs' ...

RegBase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Problemer]...)

Fraklik Yahoo Toolbar under instalationen !!!

---------------------------------------

Hvordan kører PC'en så nu ?
26. december 2007 - 16:21 #4
(Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede mdn91 Praktikant
26. december 2007 - 22:01 #5
At jeg formaterede min pc :)Sorry jeg glemte at melde tilbage, send et svar så du kan få dine point..

Tak for det!
27. december 2007 - 08:02 #6
Ping...
(Det var et [svar]...)

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar

200P er for meget for dette - læg selv et [svar] og la' os alle dele...
Avatar billede mdn91 Praktikant
27. december 2007 - 14:39 #7
Ok, fair nok :)