Avatar billede firas Nybegynder
18. maj 2007 - 22:35 Der er 4 kommentarer

hvordan finder man alle vejnavne og numre i en by?

Jeg skal bruge alle vejnavne og vejnumre i en by - det skal bruges til en underskriftsindsamling. Vi vil skrive hver enkelt vejnavn ud på en liste med alle vejnumrene på - navnene skal vi ikke bruge. Nu har jeg forsøgt alle de steder, jeg kan komme i tanke om: krak.dk, eniro.dk, dgs.dk, ois.dk, kms.dk og mange flere. Er der nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede 0xffff Nybegynder
19. maj 2007 - 15:59 #1
Kontakt post danmark. I forbindelse med et projekt jeg lavede for en virksomhed for nogle år tilbage, havde vi ca. samme problem. Og en kontakt til post danmark virkede.
Avatar billede firas Nybegynder
19. maj 2007 - 18:50 #2
Tak for det. Det prøver jeg.
Avatar billede jarlskov Nybegynder
23. maj 2007 - 18:34 #3
Hvis du kan bruge et SOAP-interface, så kan du kigge på http://www.adresse-info.dk/Default.aspx?tabid=214

Det kan vist også indbygges i MS Office?

Du kan finde alle adresser på en vej her: http://map.ter.dk/search.php
Avatar billede firas Nybegynder
09. juni 2007 - 11:52 #4
jarlskov: Jeg har prøvet de 2 ting, du nævner, men hvordan får man hentet alle adresserne i en by over i et regneark - så vidt jeg kan finde ud af, skal man tage hver eneste vejnavn ét ad gangen.
Vedr. map.ter.dk: Det er samme problem - jeg kan godt finde alle vejnumrene på hver vej, men hvordan kopierer man dem over i et regneark?