Avatar billede thelastdragon Nybegynder
25. maj 2007 - 18:47 Der er 4 kommentarer

Kan ikke direkte gå ind på div vare, hvordan kan det være ?

Jeg sider med det problem at jeg ikke kan gå direkte ind på div vare, ved at indtaste et link, men kun kan gå ind via forsiden og bruge mine menuer, hvordan kan det være??
og hvad kan jeg gøre ved det ??

min side er http://www.finnsradio.dk/
Avatar billede keysersoze Guru
25. maj 2007 - 18:54 #1
af flere grunde;

- Først og fremmest bruges der frames på siden - det er gammeldags og uden grund i dette tilfælde.

- Kopierer man endelig et link direkte til et produkt (altså uden om framesettet) er der indsat et javascript, der fortæller, at hvis siden er top (altså øverste lag i vinduet og dermed ikke en del af et frameset) skal brugeren viderestilles til index.htm (som iøvrigt peger forkert).

Så i bedste fald så få opgraderet siden til en lidt mere tidssvarende løsning - eller den hurtige løsning så tilret javascriptet på produktsiderne.
Avatar billede thelastdragon Nybegynder
26. maj 2007 - 17:35 #2
Kopierer man endelig et link direkte til et produkt (altså uden om framesettet) er der indsat et javascript, der fortæller, at hvis siden er top (altså øverste lag i vinduet og dermed ikke en del af et frameset) skal brugeren viderestilles til index.htm (som iøvrigt peger forkert).

kan du udøbe denne del af forrige svar?

hvordan skal den javascript laves om?
Avatar billede keysersoze Guru
26. maj 2007 - 18:28 #3
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
if(self == top){
top.location.href = 'index.htm';
}
// -->
</SCRIPT>

Enten skal det fjernes - eller også skal "index.htm" ændres til "../index.htm". Bedste løsning var selvfølgelig at man endte på den rigtige side igen efterfølgende, men det har jeg ikke lige en idé til hvordan kan løses uden at køre siden om vha et serverside-sprog (asp, php, .net)
Avatar billede keysersoze Guru
04. juli 2007 - 17:49 #4
lukketid?