Avatar billede viggosmor Nybegynder
29. maj 2007 - 19:43 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan jeg nemmest centrerer denne side?

Hejsa

Jeg er ved at lave en  hjemmeside for en helsekost butik, og vil godt have hjælp til hvordan jeg nemmest kan centrere siden så den altid er centreret uanset skærmstørrelse og opløsning...

http://casima.dk

Det er mit evindelige problem, at jeg ikke kan finde ud af det, det ser fint ud på min skærm, men ofte får jeg at vide at mine sider ikke er centreret og det irriterer mig, så ode råd er velkomne...

Lone
Avatar billede stfn Nybegynder
30. maj 2007 - 00:49 #1
nu ved jeg ikke hvor meget du ved om CSS og html, men da du bruger absolute positionering er det ikke muligt at centrere en side. Der skal en del omstrukturering til i din kode for at centrere siden. Hvis du vil lære hvordan er den nemmeste måde nok at læse CSS guiden som du kan finde på www.html.dk :)
Avatar billede w13 Novice
30. maj 2007 - 01:01 #2
Ja, jeg kan desværre heller ikke overskue din side. :( Du kan i hvert fald spare halvdelen af din kode væk ved en omprogrammering.
Avatar billede domaz.dk Novice
30. maj 2007 - 08:42 #3
Vil muligvis virke... men ikke testet...

<div align="center"><div style="position:relative; width:612px;">

// Al den kode som du har mellem <body> og </body>

</div></div>
Avatar billede w13 Novice
30. maj 2007 - 12:52 #4
Jeg tror desværre ikke, det vil virke, når hun bruger position: absolute; på alle sine elementer. Hmm..
Avatar billede domaz.dk Novice
30. maj 2007 - 12:56 #5
ja, men når de er i et element med position relative burde deres postion blive lagt ifølge den?
Avatar billede viggosmor Nybegynder
30. maj 2007 - 13:00 #6
Ja jeg mangler nok at have den fulde forståelse for html og css.... jeg kan lidt men langt fra nok...

Så jeg vil tjekke html.dk ud...

Jeg bruger dreamweaver til at lave mine sider. det er den der genererer al den unødige kode...
Avatar billede w13 Novice
30. maj 2007 - 13:01 #7
Ah, ja, det kunne selvfølgelig virke, Domaz.dk.
Avatar billede w13 Novice
30. maj 2007 - 13:03 #8
Viggosmor>> Ellers så prøv som foreslået at indsætte:
<div align="center"><div style="position: relative; width: 612px;">
Lige under:
<body onload="MM_preloadImages('images/5a.jpg','images/6a.jpg','images/1a.jpg','images/2a.jpg','images/3a.jpg','images/4a.jpg','images/8a.jpg','images/9a.jpg','images/7a.jpg')">

Og så indsæt:
</div></div>
Lige over:
</body>
Avatar billede viggosmor Nybegynder
30. maj 2007 - 13:04 #9
Helt præcist hvad skal jeg så skrive af kode?
Avatar billede viggosmor Nybegynder
30. maj 2007 - 13:05 #10
oki det vil  jeg prøve....
Avatar billede domaz.dk Novice
30. maj 2007 - 13:07 #11
Med 900px i width virker det nogenlunde...

testet:
http://stuff.domaz.dk/casima.dk/

--

<div align="center"><div style="position:relative; width:900px;">

// Al den kode som du har mellem <body> og </body>

</div></div>
Avatar billede viggosmor Nybegynder
30. maj 2007 - 13:31 #12
det bliver du nød til at uddybe....

jeg har lavet siden til 1024... i bredde...
Avatar billede w13 Novice
30. maj 2007 - 13:33 #13
Han snakker bare om denne linje:
<div align="center"><div style="position:relative; width:900px;">
At 900px var et godt tal at bruge, når det skal centreres. =)
Avatar billede domaz.dk Novice
30. maj 2007 - 13:44 #14
men det kan også være at at 1024px er et bedre tal at bruge... havde bare lidt svært ved at vurdere bredden på siden...
Avatar billede bullemand Nybegynder
30. maj 2007 - 14:23 #15
Du kan sagtens bruge CSS til at centrere din side, dog har du opbygget dit html + css utrolig dårligt.

Sorry, hvis du bliver stødt, men du skulle tage og sætte dig ordentligt ind i det før at du kaster dig ud i det.

Det du kan gøre er at sætte clipping til 50% på din #container div og så derefter sætte margin top/venstre til halvdelen af hvad din #container div er i bredde og højde.

På den måde vil din side altid være centreret uanset hvilken opløsning der bruger eller hvor stort browser vinduet er.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
01. juni 2007 - 15:44 #16
Hmmm i taler sort snak så derfor intet accepteret....
Avatar billede domaz.dk Novice
01. juni 2007 - 16:09 #17
Avatar billede bullemand Nybegynder
06. juni 2007 - 12:02 #18
Hmmm i taler sort snak så derfor intet accepteret....

>> Hvilket igen viser at du absolut ikke kan finde ud af at lave ordentlige websites.
Du spørger efter hvordan man centrerer en side bedst og jeg skriver den bedste og letteste måde at gøre det på, og så taler vi sort?

Give me a break.... Jesus!!
Avatar billede domaz.dk Novice
06. juni 2007 - 12:32 #19
bullemand: du mangler et eks. for at det er den letteste metode ihvertfald...
Avatar billede viggosmor Nybegynder
06. juni 2007 - 12:34 #20
Give me a break too....

Dine ubehagelige kommentarer vil jeg godt have mig frabedt!

Jeg får hjælp andetsteds fra...

Det kan godt være du synes det er den letteste måde, men din pædagogik virker ikke..
Avatar billede bullemand Nybegynder
06. juni 2007 - 18:48 #21
Jeg skriver da på intet tidspunkt ubehageligt. Jeg har skrevet sort på hvidt hvordan du skal gøre.

Jeg prøver bare at hjælpe, men kan ikke se meningen med dette spørgsmål, når du alligevel ikke tager imod hjælpen.