Avatar billede mobius6 Juniormester
05. juli 2007 - 00:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

investorer i DK - hvor findes de?

Hej

HVOR finder man / kommer i kontakt med seriøse investorer (VC's) i Danmark?

Vi (udviklingsteamet som bor i udlandet) har et online produkt som 'er lanceret og vi udbyder nu 10-20% af et lokalområdes anpart for omkring 0.5-1mio USD.

Vi har kontakt til flere interesserede i udlandet (Kina) men ville igrunden helst have en dansk/skandinavisk investor (VC) med.

Hvor skal vi kigge hen?

(som det fremgår er vi ikke særligt opdaterede på hvad og hvor det rører sig i Dk :-)
Avatar billede 8718 Juniormester
05. juli 2007 - 00:31 #1
Indryk en annonce i Børsen
Avatar billede mobius6 Juniormester
05. juli 2007 - 01:19 #2
nej det ville være uhensigtsmæssigt
vi ender med at skulle bruge uforholdsmæssigt meget tid
på godvillige men useriøse kælderoptimister som egentligt
blot er mere interesserede i at se forretningsplanen :-)

vi er klart mere til en "don't call us - we'll call you" tilgang
hvor vi selv kan inditificere en interessant VC.

/men tak for input :)
Avatar billede 8718 Juniormester
05. juli 2007 - 01:33 #3
Jeg er uenig med dig. For det første er der ikke så mange "kælderoptimister" der abonnerer på børsen. For det andet så sidder kapitalstærke mennesker ikke og leder efter investeringsmuligheder (dem er der nemlig masser af). De skal falde over en interessant annonce over morgenkaffen. De fleste annoncer i Børsen er under billetmærke, og hvis der kommer respons, så kan du være sikker på, at det er nogen der er interesseret.
Avatar billede mobius6 Juniormester
05. juli 2007 - 02:20 #4
humm, jeg skal vist lige have vendt den med teamet..

sagen er dog at vi har interesserede investorer "nok" (ikke danske)
(vi er "first-movers" på verdens nu største marked med et produkt
som har vist sig særdeles profitabelt i resten af verden så potientialet
er der bestemt) så det er ikke fordi vi skal reelt ud og "sælge" ideen,
men vi kigger lidt eter en VC som kan tilføje ekspertise til konceptet
ud over "bare" den økonomiske investering, det er derfro vi helst vil finde
en VC og henvende os direkte. (vi får en del uopfordrede henvendelser fra primært
amerikanske VC, men det "føles" ikke "rigtigt" - vi vil have en tættere forbindelse
men en "partner" om muligt.

igen tak for input, helt bestemt interesant:)
Avatar billede epojokke Nybegynder
05. juli 2007 - 08:21 #5
Tag kontakt til ventureselskaber. Hvis I allerede har et produkt, som I kan vise prof-of-concept er i modne til venturekapital. De mangler investeringsobjekter for tiden.

Ellers er Vækstfonden også en mulighed, hvis I selv er villige til at kautionere.
Avatar billede brita Nybegynder
05. juli 2007 - 08:56 #6