Avatar billede sgolsen Praktikant
26. oktober 2007 - 18:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sorte streger på laser printer hp4600

hejsa.
er her en der ved hvorfor min ny indkøbte brugte! laserprinter laver sorte streger på tværs af papiret.
det er med nødagtigt samme afstand mellem dem ca 3cm
det er en hp 4600.
og jeg er godtnok ikke meget for og skifte patronerne.
er er næsten fyldte og koster kassen.
Mvh Sgolsen
Avatar billede jtt Nybegynder
26. oktober 2007 - 20:43 #1
Det er ikke patronen det er galt med, men derimod photoconductoren. I nogle (mit tilfælde er den en grøn valse der sidder i umiddelbar nærhed af toneren. Den har nogle urenheder på sig og skal rengøres / skiftes. Jeg har aldig selv forsøgt at rense en sådan, da den er følsom bare fa..... I min laseprinter kan den dog skiftes (Lexmark)
Avatar billede sgolsen Praktikant
26. oktober 2007 - 21:44 #2
tak for svaret itt.
jeg kan ikke umidbart finde noget der ligner.
der er ca 3 cm mellem striberne og de er nødagtigt ens.
men så må valsen der er itu være kun ca 1 cm i diameter.
kan det mon passe det er den så?
Avatar billede jtt Nybegynder
26. oktober 2007 - 22:19 #3
på visse printere bliver valsen skjult af et låg når printeren åbnes da den er lysfølsom. Men en diameter på 1 cm lyder af vel lidt. Måske flere urenheder ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. oktober 2007 - 23:17 #4
Vi snakker her en farvelaserprinter. Her er enhederne skildt fuldstændigt ad, og det kan være svært at finde den rette enhed med fejl.

I de forskellige farvelasere sidder f.eks. enheder som: Overførselsbælte, tromleenheden, varmelegement, laserenheden.

Som jtt skriver er det ikke bare at rense løs - for mange af overfladerne går i stykker ved berøring.

Jeg kender desværre ikke 4600´eren så godt, men jeg gætter på du kan tage de forskellige enheder ud via fronten. Tag de ud og kig efter en valse, der har en omkreds på 3 cm - så har du et rigtig godt bud på den enhed der laver fejl.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. oktober 2007 - 23:24 #5
...og ja, diameteren på valsen må være omkring en centimeter...
Avatar billede sgolsen Praktikant
28. oktober 2007 - 13:28 #6
hejsa Itt og Ole.
jeg rev mig og uddskiftede den sorte farve.
det var det eneste jeg udmidbart selv kunne finde ud af :o)
der er 1 million stumper ruller og dimzer i sådan en printer.
det løste problememet 100%.
men mange tak for jeres hjælp og for i ville bruge tid på det.
tror jeg vil se om jeg kan bytte den væk for en super multi laser maskine med tiden.
har ikke det vilde og bruge en så dyr printer til.
mvh Sgolsen