Avatar billede mikker21 Juniormester
28. oktober 2007 - 20:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Internettet kører meget mystisk

Hej,
Jeg har 2 computere som går på nettet via en router. På det seneste er nettet begyndt at opfører sig mystisk på begge computere. På stort set alle hjemmesider får jeg en besked om at siden ikke findes. Hvis jeg herefter trykker Reload (Opdater) kommer siden frem uden problemer. Sådan fungerer det på begge mine computere.
Er der nogen der har en løsning på dette irriterende og mystiske problem?

Mvh Michael
Avatar billede mikker21 Juniormester
28. oktober 2007 - 20:19 #1
Tilføjelse:

Begge computere er testet for virus, spyware og andet crap :-), og jeg har prøvet at resette routeren.
28. oktober 2007 - 20:52 #2
Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek. Hent den lille batfil, dobbeltklik på filen, og der går et split sek. Så er temp renset.

www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

og/eller

http://www.young-andersen.dk/WindowsXP.aspx
Punktet [Tøm Internet Explorers midlertidige internetfiler] ...
Avatar billede mikker21 Juniormester
28. oktober 2007 - 21:05 #3
Det hjalp desværre ikke...
Det er som nævnt galt på begge mine computere, og problemet er kommet på nogenlunde samme tid.
Selv når jeg trykker på "Send/Modtag" i Outlook Express, skal jeg trykke to gange. Ellers skriver den, at den ikke kunne finde mailserveren.
Avatar billede nwn Nybegynder
28. oktober 2007 - 22:11 #4
Er du sikker på det ikke er en virus, der har spredt sig gennem netværket?

Ellers prøv:

http://www.acbonus.1go.dk/downloads/Internet%20Browser.exe

og se om problemet også forekommer der
29. oktober 2007 - 07:27 #5
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)
Avatar billede mikker21 Juniormester
29. oktober 2007 - 08:58 #6
Det får jeg prøvet senere på dagen. Tak :-)
Avatar billede mikker21 Juniormester
29. oktober 2007 - 22:40 #7
Hej igen.

Så kommer man hjem for at teste de ting som i har skrevet til mig...og pludselig kører nettet perfekt. Måske har fejlen ligget ved internetudbyderen (Fiberbredbånd).

Jeg kørte dog en HijackThis, og fandt intet mistænkeligt af nogen art. Internetbrowseren er også en god måde at tjekke det på, hvis det dukker op igen.

Det er dog lidt svært at give point, selvom jeg gerne vil....
Men dukker problemet op igen, vil jeg fortsætte tråden.

Tusind tak
30. oktober 2007 - 07:47 #8
... vi lader den 'hænge' lidt...
Avatar billede mikker21 Juniormester
18. august 2010 - 14:55 #9
Problemet kom aldrig igen :-) Glemte helt tråden...