Avatar billede holscher Nybegynder
22. november 2007 - 15:13 Der er 16 kommentarer

Gratis hjemmeside til lokal organisationggruppe

Hej.
Jeg skal bruge en hjemmeside der har en kalender og en adresseliste som alle registrerede brugere kan se og ændre i, en form for dagsorden wiki eller lignende og evt. et (simpelt) forum.
Det skal være en lukket hjemmeside der kun kan ses og bruges af brugerne.
Alt skal være gratis (også hosting/domæne) og det skal kunne sættes op og administreres af personer uden nogen programmeringsevner (men med en vis computer know-how).
Skal kun bruges af ca. 20 personer, så der kommer ikke til at være så meget trafik.

Kan I hjælpe mig med det?
Tak
Avatar billede bacardil Nybegynder
22. november 2007 - 15:21 #1
Webhotel finder du her www.internetplads.dk eller webbyen.dk - Det andet kan nok findes via google.
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. november 2007 - 15:23 #2
Lige et men. Skal du have eget domænenavn, kan det ikke gøres gratis. Men du kan nok få et subdomæne hos en af udbyderne (for det meste med meget lidt lagringsplads). Og så skal du have et cms-system af en eller anden art.
Avatar billede holscher Nybegynder
22. november 2007 - 15:31 #3
Tak for de hurtige svar. Jeg kender godt google... Jeg spørger her for at få en konkret løsning hvor jeg ikke selv skal rundt og finde ud af hvad der vil fungere. Har godt hørt om cms. kan du give nogle konkrete links til hvad jeg skal bruge?
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. november 2007 - 15:38 #4
Ved ikke lige hvilke der har de features du søger, men de fleste har i hvert fald forum.
http://www.thefreecountry.com/php/contentmanagement.shtml
Avatar billede dna Nybegynder
22. november 2007 - 16:24 #5
Kan du ikke bruge en service som f.eks. www.igroups.dk ?
Avatar billede holscher Nybegynder
22. november 2007 - 19:10 #6
dna: nej, den kan ikke rigtigt det jeg vil og den er fyldt med reklamer.

Jeg kan ikke rigtigt gennemskue om cms kan det jeg vil have det til...
Avatar billede w13 Novice
22. november 2007 - 19:15 #7
Holscher>> Du får rigtig svært ved at finde gratis hosting uden reklamer. Hvem er interesseret i at udbyde det?
Avatar billede holscher Nybegynder
22. november 2007 - 19:17 #8
jeg ved det men igroups havde en 10 sek ventetid med reklamer før man kom ind på siden. Reklamer er ok, de skal bare ikke være i vejen og irriterende.
Avatar billede holscher Nybegynder
22. november 2007 - 23:27 #9
Jeg er kommet frem til at drupal og/eller joomla muligvis kan det jeg gerne vil (vil stadig gerne have andre forslag eller hjælp til disse ;) ). Nu har jeg så bare brug for noget gratis eller billigt hosting med PHP og MySQL. Flere af de links jeg fandt på internetplads.dk var døde... Hvor meget fylder sådan en gang drupal/joomla egentlig?
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. november 2007 - 08:38 #10
http://www.1go.dk/webhotel/

Så bliver din adresse: www.ditGruppenavn.1go.dk

Men som sagt, er der ikke meget plads at lege med ;o)
Avatar billede holscher Nybegynder
23. november 2007 - 08:48 #11
Jeg kan ikke finde knappen til at oprette en gratis side... :S
Har de lukket for det?
Avatar billede jck_true Nybegynder
23. november 2007 - 13:04 #12
Eksemple for hosting hos Cliche
Tekst:                                    Pris:
Registrering af et-test-domæne.dk    0,00
Domæneafgift for et-test-domæne.dk     50,00
Oprettelse af webhotel på Linux/PHP    100,00
Månedsafgift for DELTA-suite 1000 MB    (12 * 10,00) 120,00
Total ekskl. moms:                    270,00
Total inkl. 25% moms:                    337,50

Hertil kommer eventuel installation af forskellige systemer (CMS kalender Osv.)
Dette kan gøres som regel ved at kontakt en freelancer som mig og kontakt en fast pris. (Pas på med timepris).
Sidst men ikke mindst kommer eventuel design af siden. Her snakker vi om vidt forskellige priser. Fra 500 kr til 10000kr.

Priseksemplet fra Cliche vil være istand til at understøttet stort set samtlige CMS du kan finde.
Jeg kan envidre anbefale dig at kigge forbi http://opensourcecms.com
Her finder du gratis demo hvor du kan teste de forskellige systemmer. Jeg vil anbefale dig at kigge på følgende hvis det skal være simpelt. (Er også de systemmer jeg har størst erfaring i).
WebSiteBaker
Exponent

Under Groupware kan du også kigge.

Med venlig hilsen
Jens Chr. True
jck tru e@g mai l.c om (Fjern mellemrum)
Avatar billede holscher Nybegynder
24. november 2007 - 23:51 #13
Jeg har nu sat en LAMP server op på min Ubuntu desktop og jeg har fået drupal til at køre... Jeg har umiddelbart ikke råd til at få andre til at lave siden, så det må i godt give mig nogle tips til.
Derudover vil jeg gerne finde den billigste hosting der virker med drupal og som ikke kan mere end hvad jeg skal bruge.

tak for det gode svar jck_true. Jeg vil som sagt gerne prøve at se om jeg selv kan finde ud af at sætte det op.
Hvorfor har du valgt DELTA frem for GAMMA? Fylder det så meget, det jeg vil?
Avatar billede jck_true Nybegynder
27. november 2007 - 08:59 #14
Undskyld det sene svar.
Grunden til jeg valgte DELTA var at den samlede pris bliver lavere hvis du også bestiller et domæne. (De giver gratis domæne hvis du betaler mere end 10 kr i måneden.)
Et CMS system i sig selv fylder forholdvis lidt. 2MB->20MB det som fylder er billeder, PDF filer og hvad du ellers vil dele.

Med venlig hilsen
Jens Chr. True
jck tru e@g mai l.c om (Fjern mellemrum)
Avatar billede holscher Nybegynder
27. november 2007 - 09:34 #15
Kan man så ikke bare købe en DELTA og så nedgradere efter et par måneder? ville være ret smart.
Jeg har i løbet af weekenden fået lavet en side med drupal, som jeg er rimelig tilfreds med. Så det spørgsmål er besvaret...
Avatar billede jck_true Nybegynder
27. november 2007 - 15:43 #16
Ved godt nok ikke lige hvordan reglerne er i den forbindelse. Det må du vel nok snakke med Support afdelingen om. Skriv vis du får brug for hjælp.