Avatar billede jonbdk Nybegynder
21. december 2007 - 09:56 Der er 1 løsning

insert fra sql manager med select identity

Jeg vil gerne indsætte i en tabel, hente identity og indsætte i anden tabel

Noget i stil med:
Tabellen Persons har en autoincrement identity kolonne.

insert into Persons (Name) VALUES ('Personnavn')

SELECT @@IDENTITY as newID

insert into PersonsMeta (fk_persons_ID, CreatedDateTimeUTC) VALUES (newID, GetDate())

Jeg er ikke interesseret i en SP, bare et script jeg kan burge i SQL studio manager. Nogen der kan hjælpe med syntaksen
Avatar billede jonbdk Nybegynder
21. december 2007 - 11:36 #1
Fik svaret af en kollega.

@@IDENTITY kan referes direkte så syntaksen er:
insert into Persons (Name) VALUES ('Personnavn')
insert into PersonsMeta (fk_persons_ID, CreatedDateTimeUTC) VALUES (@@IDENTITY, GetDate())