Avatar billede trivial Nybegynder
20. februar 2008 - 09:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ADSL Spg. hvad skal jeg vælge ?

Hej alle !

Jeg håber virkeligt I kan hjælpe mig her.

Jeg har netop fået erhvervet mig med en 20/2 mbit forbindelse, og skal I den forbindelse ud at købe mig ADSL modem samt router, nu er mit spg. hvad skal jeg vælge af følgende og understøtter begge dele den overstående hastighed:

1.Jeg har iforvejen Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54G router hvilket der ikke er indbygget modem i, derfor overvejer jeg at købe Billion 5102SM, som er et stand alone modem, og så bare tilslutte min trådløse router den, kan det godt lade sig gøre ? og får jeg den korrekter hastighed ?

2.At købe en enhed hvor der er indbygget modem og trådløs router - og hvad vil i så anbefale her ?

Håber I kan hjælpe, er lidt lost.
Avatar billede trivial Nybegynder
20. februar 2008 - 09:24 #1
Billion 5102SM router, ville jeg købe fordi min internetudbyder yder support på dette modem, er bare i tvivl om man kan tilkoble min linksys router til det, og om linksysen kan klare den hastighed både down- og upstream og så selvfølgelig om det er lige så stabilt som at køre en all in one endhed
Avatar billede hmann Nybegynder
20. februar 2008 - 10:03 #2
Kender ikke specifikt Billion modemet, men du kan sagtens koble din linksys til et adsl-modem og det vil køre fint. Du skal heller ikke bekymre dig om hastigheden. WRT54'eren kan sagtens klare 20/2.

Så hvis din udbyder yder support på dette modem lyder det som det rigtige at gøre.
Avatar billede hmann Nybegynder
20. februar 2008 - 10:05 #3
så vælg nr 1, du vil ikke kunne mærke forskel om du har modem og router i samme enhed eller hver for sig
Avatar billede trivial Nybegynder
20. februar 2008 - 11:44 #4
Oki, det ville jeg bare umiddelbart tro, ved ikke rigtig hvorfor :) - har faktisk hørt at det er bedre at netop tilkoble en ekstern enhed:) - ved du hvordan jeg finder ud af om billion modemet understøtter 2 upload ?
Avatar billede hmann Nybegynder
20. februar 2008 - 12:03 #5
jeg er noget mere på hjemmebane når vi snakker routere i forhold til modems..
på billions hjemmeside ser de umiddelbart ud til at 5102SM'eren kun understøtter op til 1 mbit (http://60.248.77.180/_Internet/datasheet/5102SM-Datasheet.pdf), men prøv evt. at forhøre dig hos udbyderen. Der må jo være en grund til at de supporterer netop den model
Avatar billede trivial Nybegynder
20. februar 2008 - 12:24 #6
Oki, jeg ringer lige og høre dem