Avatar billede coladrenge Nybegynder
10. april 2008 - 15:06 Der er 2 kommentarer

sammenligne 2 tabeller i 2 forskellige databaser

Hej

Jeg sidder med en relativ stor database på omkring 100 gb. som jeg skal sammenligne med en anden database på samme størelse og med samme datastruktur. Det som vi skal have ud er en liste over de poster som er med i database nr.1 men som ikke er med i database 2. Der gøres mange steder ikke brug af primærnøgler og index - så vidt jeg kan se er jeg dermed nød til at lave en rå data sammenligning. Nogen der har et forslag til hvordan det gøres - der er i den største tabel omkring 50mio records.
så hvordan laver jeg en hurtig sammenligning af data som ikke er belastende for netværket. Det må gerne være en løsning som jeg kan kalde fra min C# applikation.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. april 2008 - 04:53 #1
Du bliver nødt til at læse alle data for at sammenligne.

SELECT * FROM tabel ORDER BY etellerandetfelt

på begge databaser og så sammenligner du rækkerne.

Det kan godt gøres dynamisk så du ikke skal hardcode alle feltnavne i koden.

For at undgå at du dræber database og netværk kan du bare læse passende langsomt f.eks.
ved at ligge nogle 10 millisekund pauser ind efter hver X. række.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2008 - 02:25 #2
OK ?