Avatar billede Gambolputty Novice
23. september 2008 - 19:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Jeg bliver smidt af mit netværk

Hej.

Jeg har en Netgear WGR614v6 trådløs router, og en Dell XPS 1530 bærbar. Efter at have forsøgt mig med at få en fast ip-adresse fra routeren og så gået over til dynamisk ip-adresse igen, så er routeren begyndt at smide mig af nettet med ca. et kvarters mellemrum. Jeg får at vide at jeg kun har lokal adgang. Hvis jeg prøver at dianosticere og reperere forbindelsen, så får jeg meddelelsen

"Der er muligvis opstået et problem med konfigurationen af DNS-serveren (Domain Name Server).
Windows kunne ikke finde den kendte vært "www.microsoft.com" ved hjælp af DNS. Serveren er muligvis nede."

Som regel kan jeg slukke for routeren i et par sekunder og tænde igen, og så får jeg min forbindelse tilbage.

Jeg har prøvet at nulstille både router og netkort, men det hjælper ikke. Derfor håber jeg at I kloge hoveder herinde kan komme med en løsning, så jeg kan få et mere stabilt net.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. september 2008 - 05:45 #1
inde i IP konfigurationen i windows, er den der sat til automatisk IP (DHCP) og automatisk DNS?
Avatar billede Gambolputty Novice
24. september 2008 - 12:19 #2
Inde i TCP/IPv4 er der sat til automatisk at hente både IP og DNS, og i avancerede indstillinger står der, at DHCP er aktiveret. Det er det samme i TCP/IPv6 (jeg ved ikke lige hvad forskellen på de to er).
Avatar billede Gambolputty Novice
29. september 2008 - 12:54 #3
Jeg ved ikke om denne info kan bruges til at finde fejlen men:

Jeg har opdaget at hvis forbindelsen til nettet er røget, så kan jeg stadig logge trådløst ind i routerens indstillinger. Her kan jeg ændre på en detalje, som fx Channel i Wireless settings (den der går fra 1 til 13), og når routeren så har opdateret sig selv er der forbindelse igen, i hvert fald for de næste 30 minutter.
Avatar billede Gambolputty Novice
30. september 2008 - 17:28 #4
Bum bum. Øv. Hvis du har bare den mindste ide til hvad der kan gøres, så må du meget gerne skrive.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. september 2008 - 20:51 #5
Har du prøvet at opdatere driveren til netkortet, chipsettet og i sidste ende BIOS?
Avatar billede Gambolputty Novice
01. oktober 2008 - 00:35 #6
Nej, jeg har ikke lige forstand på hvordan man gør.

Jeg kan se at jeg har glemt at nævne at der også er sluttet en stationær til routeren med kabel, og den mister også forbindelsen, så det burde vel ikke være noget med mit netkort på min bærbare, men et problem et sted i selve routeren.

Hvis I tror det alligevel hjælper, hvordan opdaterer jeg netkort, chipset og BIOS?
(Jeg kører Vista Home Premium)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. oktober 2008 - 21:48 #7
Hvis du har problemet på en lednings forbindelse så tror jeg ikke at mine foreslåede opdateringer vil hjælpe.

Har du mulighed for at låne en anden router at prøve med. Jeg tror at det enten er din Router eller din netværksforbindelse. Du kunne kontakte din udbyder og bede dem måle linjen igennem!
Avatar billede Gambolputty Novice
08. oktober 2008 - 11:01 #8
Jeg har testet min computer direkte på nettet uden om routeren, og der opstår der ingen problemer, så det må være routeren den er gal med, men jeg kan bare ikke forstå hvad der er galt, da den har de rigtige indstillinger (tror jeg da).

Jeg må prøve enten at afprøve en ny router på dette netværk eller afprøve min egen router på et andet netværk for at se hvad det giver af resultater, men jeg har ikke mulighed for nogen af delene i nærmeste fremtid.

Hvis nogen har et bud på hvad jeg evt. kunne pille ved af indstillinger i routeren, så ville jeg være taknemmelig.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. oktober 2008 - 16:38 #9
Har du skiftet kablerne ud?
Routeren har jo været resat så er der ikke meget andet at gøre.
Det kan jo bare være en hardware fejl.

Har du prøvet med en firmware opdatering af routeren?
Avatar billede Gambolputty Novice
08. oktober 2008 - 22:58 #10
Jeg har prøvet med nye kabler og ny firmware, og det er det samme.

Jeg begynder mere og mere selv at tro på en hardwarefejl, men skal lige have det afprøvet (enten ved at afprøve en anden router her eller ved at afprøve min et andet sted) før jeg kaster penge efter en ny router.

Det er bare mærkeligt hvis det er en hardwarefejl at den så fungerer nogen gange, og at den fungerer hver gang jeg slukker og tænder den.
Avatar billede Gambolputty Novice
15. december 2008 - 12:56 #11
Det må have været en hardware-fejl. Nu har jeg i hvert fald købt en ny router, og der er ingen problemer. Smid et svar, så får du pointene, om ikke andet så for tålmodighed med at følge tråden :-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. december 2008 - 21:05 #12
Periodiske Hardware fejl kan være meget svære at diagnostisere. Men de opstår gerne når udstyret bliver varmt.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester