Avatar billede mr_miyagi Nybegynder
13. oktober 2008 - 14:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ændre mssql case sensitive til insensitive

Hej

Jar heg en ret stort sql script som jeg skal have kørt i mssql problemet er bare at der er en del stored procedures som ikke står på sammen måde som navnene i tabellen fx id i tabellen kan være ID i den storedprocedure. Hvilket betyder at der er en del fejl i scriptet og de forskellige storedprocedures ikke kan oprettes.

Jeg kunne godt ændre scriptet så navnene passer, men det vil tage en krig at gøre da der er flere 100 storedprocedures der skal kikkes igennem.

Så er der nogle der ved hvordan man slår case sensitive fra så jeg kan køre scriptet igennem uden problemer?
Avatar billede mr_miyagi Nybegynder
13. oktober 2008 - 14:32 #1
det drejer sig om mssql 2005
Avatar billede kalp Novice
13. oktober 2008 - 16:55 #2
Hvis der alligevel er rod med store og små bogstaver så kan du vel ligeså godt lower case hele dit sql script.

marker alt teksten i mssql management studio.. under query view og tryk ctrl+alt+l

så bliver det hele til lower case
Avatar billede janus_007 Nybegynder
18. oktober 2008 - 21:03 #3
Du skal ændre din server collation til at være case-insensitive. Er det en ny installation du sidder med eller er det et etableret system?
Avatar billede mr_miyagi Nybegynder
12. februar 2011 - 16:51 #4
da der ikke er nogle som har kommet med et svar til denne tråd, vælger jeg hermed med at lukke den
Avatar billede mr_miyagi Nybegynder
12. februar 2011 - 16:51 #5
_