Avatar billede kak Nybegynder
30. oktober 2008 - 13:30 Der er 3 kommentarer

Hvordan finder man en køber til et administrativt IT system?

Vi har udviklet et administrativt IT system, som både kan sælges til offentlige kunder og private kunder, indenfor en bestemt branche. Systemet er færdigudviklet (men kan naturligvis godt udvides med nye funktionaliteter) og vi har også solgt det til flere kunder.

Men vi har ikke en salgsorganisation, og vil hellere koncentrere os om udvikling, og derfor overvejer vi nu af sælge systemet til en virksomhed, der har bedre mulighed for at sælge det.

Vi har kontakt til et par større virksomheder, men er ikke langt nok til at kunne vurdere, om de vil købe det eller ej. Derfor kunne jeg godt tænke mig idéer til, hvor vi ellers kan søge efter en mulig køber?

Nogle gode idéer?

Lidt om systemet: Det er udviklet i asp.net og på en MS Sql database.
Der er konkurrenter på markedet, men i forhold til pris/funktionalitet, er det svært at overse dette system. Indenfor offentlige virksomheder, er vi forholdsvis kendte, og vi får også henvendelser på baggrund af det.
Ud over salget af selve systemet, er der muligvis for at sælge serviceaftaler og tillægs-ydelser/moduler.
Mindsteprisen for systemet er 50.000,- p.t., men vil ofte være noget højere (og desuden mener vi, at et firma der er større end os, vil kunne hæve prisen).
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
30. oktober 2008 - 14:42 #1
crm, cms, faktureringssystem, program til styring af produkter eller ???

Det er okay ikke at ville oplyse alt, men bare lidt om hvilken "boldgade" vi er i vil være rart for at kunne give et kvalificeret svar.

Kan det sælges online, vil et firma som www.shareit.com være en idé.
De har mange af de "store" software-firmaer som kunder
Avatar billede kak Nybegynder
30. oktober 2008 - 15:16 #2
Det kan vist bedst bekrives som styring af ressourcer.

Shareit.com er desværre ikke helt det rigtige, da det ikke umiddelbart kan sælges online. Men det er ikke salg til slutkunden jeg tænker på... Vi vil sælge hele systemet inkl. rettighederne, til et andet firma der så kan sælge det til slutkunderne.
Avatar billede fxj Juniormester
30. oktober 2008 - 18:03 #3
Prøv at sætte det til salg på
http://www.amino.dk/virksomhedsbors/
Det er gratis og resultaterne skulle være gode efter, hvad jeg har hørt