Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. januar 2009 - 11:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opstart af support-firma

Hej

Jeg har i et stykke tid gået og tænkt over at lave lidt support-arbejde "ved siden af" mit normale job. Fordelen er jo, at man kan komme ud til folk om aftenenen, i weekender osv, hvor de normalt har tid.

Jeg har ingen ambitioner om at få virksomheder som kunder - ikke i starten hvertfald.

Spørgsmålet er så, hvordan man når ud til Hr. og Fru Danmark, som ikke har en nørd i omgangskredsen? Jeg regnede lidt med at lave opslag i supermarkeder i omegnen og så hen af vejen håbe på, at jeg er dygtig/venlig nok, til at de anbefaler mig til deres bekendte osv. Selvfølgelig laver jeg også en hjemmeside, inden jeg begynder at reklamere :)

Derudover, skal man have et SE-nummer? Eller er det først, når man når over 50.000 om året i indtjening?

Jeg har ikke planer om at have et varelager som sådan, kun tilbyde hjælp til indkøb og evt. installering/samling. Og så naturligvis alle andre support-opgaver.

Hvad vil i mene en fair timepris er? Selv tænker jeg på en timepris omkring 300 kr. pr. påbegyndt time, 2 kr. pr. km. kørsel (kørsel i min hjemby gratis) og ingen beregning for timepris, hvis jeg ikke kan løseproblemet.
Er det helt ude i hegnet eller?

Håber på en masse fornuftige svar!
Avatar billede strych9 Praktikant
18. januar 2009 - 12:21 #1
En bekendt lavede det der. Hans pris var kørsel + 500kr pr problem, og ingen beregning ud over kørsel hvis han ikke evnede at løse det. Så hvis problemet krævede at han geninstallerede Windows, ja så geninstallerede han Windows for 500. Men han tænkte ikke så meget over det der med moms osv. Ikke at det skal forståes som en opfordring...
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. januar 2009 - 12:29 #2
Det vil jeg helst ikke ud i, hvis jeg skal være ærlig. Begge mine forældre arbejder hos SKAT, så det vil se lidt dumt ud, hvis jeg lavede sort arbejde hehe.

Ved du hvordan han kom i kontakt med kunderne? Eller var det bare mund-til-mund?
Avatar billede strych9 Praktikant
18. januar 2009 - 13:10 #3
Han sad ved en kundesupport og hustlede sig til kunder den vej.
Men du kan jo prøve facebook og de andre sociale netværk feks, hvis du prøver at bruge dem lidt kreativt.
Mund-til-mund tror jeg ikke rigtigt på, med mindre du bor i en ret så lille by.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. januar 2009 - 13:17 #4
Facebook var en mulighed - den havde jeg ikke lige overvejet. Måske man skulle bruge familie, venner og den slags og få dem til at anbefale mig, når de kender nogen, der har problemet :)

Du ved ikke noget om SE-numre, regnskab og den slags?
Avatar billede htx98i17 Professor
18. januar 2009 - 13:29 #5
annoncer i den lokale ugeavis
Avatar billede htx98i17 Professor
18. januar 2009 - 13:30 #6
At blive momsregistreret er nemt. www.webreg.dk er stedet du gør det.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. januar 2009 - 13:37 #7
Ja, det fandt jeg også frem til - men hvis man er momsregistreret, så følger der jo en hel del krav med, så vidt jeg ved. Bl.a. skal der laves regnskab, laves moms-opkrævninger og den slags. Er det ikke meget arbejde, hvis jeg "bare" vil tjene lidt ekstra penge ved siden af mit daglige job?
Avatar billede perj Nybegynder
18. januar 2009 - 17:59 #8
Du siger: Begge mine forældre arbejder hos SKAT.
Var det så ikke en idé at spørge dem. Ellers må du kigge her:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=365119&vId=201053
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. januar 2009 - 18:15 #9
Jo, det var nu også min plan hehe.

Det jeg egentlig mere var ude efter herinde fra var om ideen var helt skæv, om priserne var forkerte osv osv. :)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
14. april 2009 - 11:29 #10
Jeg lukker her i løbet af dagen, medmindre en af jer smider et svar, så i kan få pointene :)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
15. april 2009 - 08:35 #11
.