Avatar billede Tboe Nybegynder
23. februar 2009 - 21:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Start af firma

Hej.

Har læst om start af firma flere steder, men forstår det kun som værende store firmaer med penge i tankerne. Hvis man f.eks. gerne ville starte et lille bijob som hundelufter eller babysitter, skal man så moms registreres? Og er det overhovedet muligt uden alverdens tilladelser?

Tboe.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
23. februar 2009 - 21:16 #1
Kan kun svare på dit første spørgsmål.
Du skal momsregistreres hvis din indtægt er over 50.000 kr. om året.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
23. februar 2009 - 21:16 #2
Det skal selvfølgelig oplyses på selvangivelse og der skal betales skat.
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. februar 2009 - 21:18 #3
Kig forbi www.amino.dk hvor du kan få masser af hjælp og vejledning af andre små iværksættere
Avatar billede bacardil Nybegynder
23. februar 2009 - 21:18 #4
et med tilladelser afhænger nok af hvilket erhverv det er eks. skal man have tilladelser ved en del eller alt omkring fødevarer.

Tvivler på der er nogen omkring babysitter
Avatar billede tmoltsendk Nybegynder
27. februar 2009 - 16:21 #5
Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener at du kan tjene indtil 50.000 kr./år uden at betale nogen som helst former for moms.

Men hvis du vil starte et firma er der 100 andre ting du skal have styr på.

Brug amino.dk - der sidder uden tvivl mennesker klar til at hjælpe dig med denne type spørgsmål.