Avatar billede dougheffernan Nybegynder
24. februar 2009 - 18:00 Der er 5 kommentarer

Nedgradering fra Windows Vista Home Premium til Windows XP Home

Er der en "ombytningsordning" hos Microsoft, så jeg kan nedgradere fra min nuværende Windows Vista Home Premium til Windows XP Home - er træt af at det tager 3 minutter at starte computeren (friskinstalleret), før jeg kan benytte den. Med Windows XP tog det kun 1:15 på den samme hardware.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2009 - 18:31 #1
Et gæt, for få ram
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
24. februar 2009 - 18:36 #2
Well, har 2 GB fysisk RAM i boxen, godt nok kører SuperFetch også, men alligevel... :(

Finder ingen fejl i loggen.

Ville helst have Windows XP Professional på, men Kr. 1.000 er lige i overkanten p.t.
Overvejer at smide Ubuntu 8.1 på den istedet, men kender intet til det OS.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2009 - 19:19 #3
Har du set i msconfig om der er overflødige programmer der starter med op? Jeg har lige prøvet at starte en bærbar med Windows Vista Home Premium og med 3 GB ram det tog 80 sekunder
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
26. februar 2009 - 18:31 #4
Yep, har slået det fra jeg kunne komme til, starter nu 5-6 sekunder hurtigere... :(
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2009 - 19:43 #5
Jeg har ikke flere skud i bøssen, desværre, håber andre kan tage over