Avatar billede hansuwe Juniormester
24. februar 2009 - 22:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HP PSC 1350

Hej,  jeg har en "tre-i-én" maskine, HP PSC 1350, som kører sammen med en HP Pavilion desktop PC der bruger Windows XP Home. Den har fået en sær sygdom: Når den har printet en side, vil den ikke kaste papiret helt ud, men står og "hakker" ret voldsomt. Samtidig blinker de to røde LED og viser, at man skal kontrol-lere papir og patroner,selvom der ER blæk og papir i. Yderligere vises et "E" i ruden, hvor antal kopier normalt vises. Jeg kan kun få dette fænomen væk ved at slukke helt for strømmen og derpå genstarte. Er der nogen som kan genkende dette, og hvad kan der gøres ?
Mvh., HansUwe
Avatar billede hansuwe Juniormester
05. april 2009 - 21:20 #1
Hej igen (efter 5 uger)
Hidtil har INGEN reageret på dette indlæg.
Jeg kan berette, at jeg havde kontakt med HP support.
Her var der en flink gut, som desværre ikke kunne bidrage
med ret meget, en gang klamme fiduser om at tage stikkene
for power og USB ud, og sætte pwr. i igen først og siden USB.
Det gavnede ikke. Så forespurgte jeg naivt, om man ikke havde
en troubleshooting manual for deres egne teknikere, og om man
evt. kunne få manualen pr. download. Så kom nogle sære beskeder
om, at det havde man ikke / det kunne (ville) man ikke.
Så det er altså "politik" overfor kunderne, man gider ikke
give reel hjælp, selvom man lader som om man er imødekommende.

Nå, men det lod jeg mig spidse af med. Jeg støvede rundt
på nettet og fandt et brugbart (amerikansk) sted:
http://www.fixyourownprinter.com/
Her skal man kunne "udenlandsk" men det går nu nok - -
Jeg søgte efter min model fra HP og fandt først dette:
http://www.fixyourownprinter.com/forums/printer/35852#1
Det handler om, hvordan man splitter maskinen ad.
Dernæst var der
http://www.fixyourownprinter.com/forums/inkjet/56031#3
som netop beskrev samme problem som jeg havde.
Hertil kom der så et første brugbart svar.
Dernæst fandt jeg også
http://www.fixyourownprinter.com/forums/printer/57296#1
med endnu flere detailler.
Ovenpå disse anvisninger turde jeg så splitte maskinen ad.
Jeg rensede indmaden så godt jeg kunne komme til, og lavede
en serie af nærbilleder. Efter at maskinen var samlet igen,
men inden de 4 store skruer var sat i, testede jeg den,
og fandt at alt igen var OK. Så kom skruerne i igen.

Jeg tror, at fejlen primært skyldtes, at "encoder strip"
der går igennem patronholderens optiske læsehoved, efter 5 års
drift var meget snavset og nu var pænt ren, så man kunne se
de tynde stregmærker.
Hvis nogen læser disse bemærkninger og ønsker at få min billedserie,
(indsat i Word, med tekster) så sig til.
Mvh.  HansUwe / Roskilde
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. april 2009 - 22:17 #2
Rigtig flot beskrivelse på løsningen af et problem - klap for det.

At du ikke har fået respons, skyldes nok primært at der ikke er andre der har haft samme problemer som du efterspørger. Det er typisk et hardware problem, der er yderst vanskeligt (=umuligt) at diagnostisere, uden at stå foran printeren.

Og da det er en relativ billig printer, har ingen med erhvervserfaring nogen idéer om hvad der skal gøres - erhvervslivet ville smide printeren ud og købe en ny.

Så du skulle have været heldig at der var en anden hjemmebruger der havde været igennem dine oplevelser, før du havde fået kommentarer.

Men heldigvis har du selv været så fremsynet at dokumentere dine hændelser - så med lidt held er der andre i fremtiden der har bedre erfaringer med fejlsøgning :-)
Avatar billede hansuwe Juniormester
05. april 2009 - 23:38 #3
Hej Ole M.,
Tak for de pæne ord - men jeg tror ikke på,
at andre her i kongeriget ikke er rendt ind i
problemer med deres inkjet-printere.

Idéen med den amerikanske netside jeg opgav
er netop hjælp til selvhjælp, når leverandørernes
såkaldte support reelt ikke er tilstrækkelig.
Du kan have ret i, at man i en erhvervsvirksomhed
ikke ville ofre tid eller penge på en printer
der er 5 år gammel - den er afskrevet, altså: YT !

Men når man nu er "mindrebemidlet pensionist",
så gi'r man ikke op så let.
Angående de flinke mennesker ovre i det store land,
så prøv at se nærmere på én af dem:
http://www.fixyourownprinter.com/members/directory/Bert
Her er en handyman, der har ordnet printere i adskillige år
og som ikke er bange for at gi' reelle gode råd.

Forresten: Er der ikke et slags arkiv hos Eksperten,
som problemer og konkrete løsninger kan henlægges i,
og som I sagkyndige bare kan henvise til, med en link ?
Mit tilbud om billedserien står ved magt
Mvh., HansUwe
Avatar billede hansuwe Juniormester
21. august 2010 - 22:18 #4
Hej, længe efter,
Karise-Larry har (med rette) rykket for en afslutning af ovenstående.
Men Larry: Hvordan med forslaget om arkivering af dette,
så andre med lignende printer-problemer kan henvises til det ?
Endnu engang: Undskyld min (daværende) uvidenhed om proceduren
med afslutning.
Mvh.,  HansUwe
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. august 2010 - 09:35 #5
Der er "automatisk arkivering" over alle spørgsmål her på eksperten. Når du laver en søgning på de rette ord - enten direkte her, eller på google, vil du finde denne tråd.

Men det giver en stor hjælp at kunne se, at tråden er lukket - for det giver en indikation af at problemet er løst.

Karise-Larry er en "super bruger" her på E - der bruger meget tid på at "opdrage" folk... - men du skal ikke forvente at han sidder og læser aktivt på alle spørgsmål... - så ville han i sandhed være en supermand :-)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester