Avatar billede ber Juniormester
13. marts 2009 - 09:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved import af mysql-database på localhost i xampp ver.1.6.8. Anden database for stor til import - hvordan bide den over?

Jeg vil gerne kopiere en database, men får følgende fejl, når jeg importerer via xampp ver. 1.6.8. på en Vista Home Premium i localhost-opsætning.
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '<?php

$users=array()' at line 1

Jeg har prøvet at eksportere/importere inkl. media, men filen er alt for stor - 90.450 KB i zipfile. Hvor kan jeg eventuelt hæve grænsen for datastørrelsen? Når det drejer sig om localhost-opsætning, er jeg vel frit stillet til at gøre dette?

Nogen eksperter, der kan hjælpe?

Pft BER
Avatar billede Dan Nim Seniormester
13. marts 2009 - 10:05 #1
Prøv at smide de første 20 linjer af din sql fil her.

Mvh
Dan
Avatar billede ber Juniormester
13. marts 2009 - 10:33 #2
Kunne du give mig filnavnet?
Avatar billede Dan Nim Seniormester
13. marts 2009 - 11:32 #3
Ehm, du skriver at du laver en import - det må betyde at du har en sql fil du gerne vil importere. Det er de første 20 linjer fra denne fil du skal smide her.

Hvordan har du lavet exporten ?
Avatar billede ber Juniormester
13. marts 2009 - 12:05 #4
I mellemtiden har jeg under Operationer fundet Kopiering ...

Men jeg har stadig løse ender. Jeg eksporterer i PhpAdmin til .sql og har ikke justeret på standardindstillingerne. Her de 20 linjer

-----------------------------------------------------------------
-- phpMyAdmin SQL Dump
-- version 2.11.9.2
-- http://www.phpmyadmin.net
--
-- Vært: localhost
-- Genereringstid: 13. 03 2009 kl. 11:51:41
-- Serverversion: 5.0.67
-- PHP-version: 5.2.6

SET SQL_MODE="NO_AUTO_VALUE_ON_ZERO";

/*!40101 SET @OLD_CHARACTER_SET_CLIENT=@@CHARACTER_SET_CLIENT */;
/*!40101 SET @OLD_CHARACTER_SET_RESULTS=@@CHARACTER_SET_RESULTS */;
/*!40101 SET @OLD_COLLATION_CONNECTION=@@COLLATION_CONNECTION */;
/*!40101 SET NAMES utf8 */;

--
-- Database: `ber_phpgedview_090301`
----------------------------------------------------------------

Faktisk ville jeg gerne kunne eksportere og importere fra backup-filer - så det udestående problem er, hvordan jeg får importeret en stor databasefil (zip-format) på en ikke alt for kringlet måde (vil helst undgå at kode, flytte/kopiere/tilføje småbidder til de forskellige filer m.v.). Der skal jo ikke meget til, før det ikke kører ...
Avatar billede Dan Nim Seniormester
13. marts 2009 - 12:20 #5
du kan importere til din mysql base via

mysql dintabel < din_sql_fil.sql
alt efter din PMA indstillinger kan det være at du skal sætte charset når du importere.

Og export hvis du vil:

mysqldump dintabel > din_sql_fil.sql

Mvh
Dan
Avatar billede ber Juniormester
13. marts 2009 - 12:44 #6
"alt efter din PMA indstillinger kan det være at du skal sætte charset når du importerer."

øhh ... PMA-indstillinger og charset hvor? ja, undskyld, men jeg vil gerne købe en vokal .:)
Avatar billede Dan Nim Seniormester
13. marts 2009 - 13:08 #7
Jeg ved ikke hvor du ændre det i PMA - men prøv at importere dataen og se om f.eks. dine æ ø å ser normale ud.

Mvh
Dan
Avatar billede ber Juniormester
13. marts 2009 - 14:52 #8
PMA - forkortelse for hvad? Og send et svar, så jeg kan give points. Tak for hjælpen mvh BER
Avatar billede Dan Nim Seniormester
13. marts 2009 - 15:14 #9
PMA = PhpMyAdmin :-)