Avatar billede Exposed Nybegynder
18. marts 2009 - 14:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Firma Start??

Hej Experterne :)

Jeg har lige lidt spørgsmål, jeg håber i kan hjælpe med.

Jeg har en rigtig god ide, til et nyt internet firma, som jeg ønsker at starte op selv.

Da jeg er studerende, men en rigtig dårlig SU løn, har jeg ikke råd til en revisor til at hjælpe mig med at gennemføre min drøm.

Men hvad skal man starte med at gøre?? Hjemmesiden er oppe og køre, men hvad med TOLD&SKAT og CVR?

Det er vel nødvendigt, for at kunne starte et lovligt firma, så TOLD&SKAT ikke komme efter mig med nogen syge regninger/bøder..

SKAL man have CVR?? Skal evt. vare købes i DK?

Hvis nu mit ny opfundne firma slet ikke kommer til at køre rundt, og går falit efter en måned, så er det vel ikke nødvendigt at fortælle TOLD&SKAT noget??

Er der evt. andre man skal oprette sig hos for at starte et lovligt firme??

Jeg har hverken en revisor eller en iværksætter rådgiver til rådighed.. Kun mig selv :) Og jeg er ret grøn på dette område.

Er det ikke også noget med at man kan få en for for kort eller papir på at man har et firma, og så kan købe vare fra andre firmaer, som KUN handler med firmaer, og derfor kan købe vare billigere?? Hvordan gør man det??

Håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej :)

M.v.h. Exposed
Avatar billede abruscato Nybegynder
18. marts 2009 - 15:04 #1
Du *skal* ikke være momsregistreret/have CVR-nummer før din omsætning overstiger 50.000 kr. årligt og varer kan du fint købe i udlandet, dog skal du være opmærksom på told mv.

I øvrigt er revisorer slet ikke så dyre :)
Avatar billede Exposed Nybegynder
18. marts 2009 - 15:07 #2
Men hvis jeg køber vare fra f.eks. tyskland - lad os sige en t-shirt til 20 kr. og sælger den i Danmark for 30 kr. Er det så ok??

Eller hvad med hvis jeg f.eks. køber en kasse øl til 50 kroner og sælger den for 100 kr. Er det så ok??

Altså, jeg køre jo bare i min bil til tyskland, og tager varene med hjem - Hvordan skal man så betale told?? og hvad mener du med mv.?? Altså er der mere end told man skal betale??
Avatar billede abruscato Nybegynder
18. marts 2009 - 15:10 #3
T-shirten er vist ret ligetil, sålænge det er inden for EU (ingen told). Dit ølforslag skal nok tillægges dansk afgift før du kan sælge den i DK.

Jeg er ikke selv import-ekspert, men du kan helt sikker finde hjælp på www.amino.dk hvor en amsse andre iværksættere også holder til.
Avatar billede Exposed Nybegynder
18. marts 2009 - 15:15 #4
Ok - men jeg siger 1000 tak for din tid :)
Det har hjulpet mig godt på vej :)
Avatar billede abruscato Nybegynder
18. marts 2009 - 15:35 #5
Det glæder mig at høre :)

God vind med projektet.
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
18. marts 2009 - 15:54 #6
Viden og værktøj til iværksættere her: http://www.startvaekst.dk

Mvh.
Avatar billede abruscato Nybegynder
18. marts 2009 - 16:37 #7
Faldt lige over http://www.startung.dk, som du måske også vil finde brugbar.
Avatar billede superb Nybegynder
31. marts 2009 - 06:07 #8
meget af det praktiske mht. start kan ordnes uden revisor direkte på http://www.webreg.dk
Avatar billede Start-Base Nybegynder
17. august 2010 - 11:24 #9
Ingen reklamer tak

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin