Avatar billede mic-olesen Nybegynder
01. april 2009 - 19:17 Der er 6 kommentarer

ikke se trådløst netværk

Hej
  Har et problem med en Zonet router eller pcer. Den er sat op til en ssid: internet 70, problemmet er at jeg kan ikke se dette ssid på listen over trådløsenet, men sagtens alle andre net ca 10 stk. Problemmet er på begge mine bærbare pcer men har en kammerat der sagtens kan se ssid`en med begge hans bærbare, så jo ingen tvivl om at broadcasten er slået til. For at gøre det endnu mere spændende så kan jeg sagtens gå på nettet via et af de andre ssid`er som ikke er krypteret. Håber der er nogen som kan hjælpe med en løsning, da den er ved at give mig grå hår.

mvh michael
Avatar billede JAA1972DK Praktikant
02. april 2009 - 11:35 #1
Hej

Hvis du har 2 ældre netkort i de bærbare pcer, skal du sikre dig at routeren, er sat til at broadcaste til 11 b / g net.

Har du undersøgt dette ?
Avatar billede pkbech Juniormester
02. april 2009 - 12:24 #2
tror JAA1972DK har ret. Din router er nok sat til at kun kører n-draft som er en ret ny form for trådløs kommunication med hurtiger hastighed og længer signal. De ældre er b og g. Det er nok en go' ide at tjekke hvilken for din router bruger og slå det på blandet kommunication altså b/g og n-draft.
Avatar billede mic-olesen Nybegynder
02. april 2009 - 14:55 #3
hejsa tak for jeres respons, men er tjekket da routeren er et par år gammel og kun understøtter b/g standarden. Men meget mystisk er det nu. Jeg har ellers efterhånden temmelig meget erfaring i opsætningen af trådløst netværk, da jeg arbejder med at installere dette hos kunder, men må indrømme at sådan en fejl er jeg trods alt ikke stødt på før.
Avatar billede pkbech Juniormester
02. april 2009 - 15:11 #4
Det jeg vil anbefale du gør så, er at åbne WZC (windows utilty til wireless) og så bruger tilføj og skriver navnet på din SSID og logger på den vej. "internet 70" så vidt jeg kan forstå og evt. krypterings nølge.

Vis ikke det virker download nyeste driver til dine netkort
Avatar billede pkbech Juniormester
02. april 2009 - 15:15 #5
Der mangler måske lidt en beskrielse af tilliger

inde i WZC trykker du på skift rækkefølge af foretrukne netværk. Der efter tilføj og så skal du bare skrive instillingerne på dit netværk.
Avatar billede mic-olesen Nybegynder
02. april 2009 - 15:17 #6
ok vil jeg lige prøve