Avatar billede marvinq Nybegynder
14. juli 2009 - 10:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opdater grafik på form

Hej eksperter,

Jeg har en GUI hvori den kører nogen forms. Jeg har en form som "popper" op foran de andre imens der sker noget i baggrunden (en slags vent venligst). Men den viser ikke grafikken i denne form - i stedet begynder den at kalkulere videre i baggrunden. Så grafikken bliver aldrig vist før vent-formen bliver skjult igen.

Kan jeg ikke indlægge en pause, så grafikken i formen bliver opdateret først, og at programmet så tygger videre i koden efterfølgende??

På forhånd tak

/MHQ
Avatar billede bulgroz Nybegynder
14. juli 2009 - 10:27 #1
Prøv at kig på BackgroundWorker klassen. Den giver dig hvad du skal bruge til en asynkron operation.
Avatar billede marvinq Nybegynder
14. juli 2009 - 10:36 #2
Det behøver ikke være asynkront, bare jeg sikrer mig at visning af grafik i formen vises før næste operation startes, og det gør det ikke p.t.

Findes der ikke en metode som er lige til?

/MHQ
Avatar billede windcape Praktikant
14. juli 2009 - 17:54 #3
Threading (som BackgroundWorker pratisk talt er), er aldrig simpelt og lige til.

Så læs op på threading, fordi det er hvad du skal bruge.
Avatar billede marvinq Nybegynder
28. december 2012 - 13:20 #4
Det lykkedes aldrig, desværre.

Lukker og slukker.