Avatar billede alloedee Nybegynder
16. juli 2009 - 19:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer efter crashed update 10.0.4

Hej

Jeg har lige forsøgt at instalerer 10.0.4 updaten, fordi jeg kunnne afspille flash længere. Installationen gik ned til slut, og efter jeg genstartede gik maskinen i stå ved den grå skarm. Jeg prøvede tre gange at genstarte, og efter 3. gang holdte jeg alt inde så jeg kom til boot skærmen, der trykkede jeg videre for at prøve at boote fra harddisken, og maskinen kom med en underlig fejlmeddelse. Et eller andet med: kan ikke finde til driver til firmware, en masse tal og "Panic:we hanging here..." til sidst.

What to do?
Avatar billede Jaxmost Nybegynder
16. juli 2009 - 19:45 #1
Kør en systemgendannelse du har forhåbent en sikkerhedskopi af dit system.
En gendannelse er som regl det hurtigste medmindre man er expert på pc området og lige ved hvor problemet er og hvad der skal gøres.
Mange af de der fucking updates gør mere skade end gavn,windows er og bliver noget sårbart usabilt lort.
Avatar billede alloedee Nybegynder
16. juli 2009 - 20:03 #2
Det er på en eMac problemet er.
Avatar billede Jaxmost Nybegynder
16. juli 2009 - 20:16 #3
Svaret er det samme--Gendan systemet---Det er vel også muligt på en emac.
Avatar billede alloedee Nybegynder
16. juli 2009 - 20:34 #4
Det er noget med at man kan holde 4 taster inde, mens man tænder computeren, men jeg ved ikke hvilke.
Avatar billede Jaxmost Nybegynder
16. juli 2009 - 21:25 #5
Har du ikke en gendannelses disk?
Ved ikke det store om mac computere men dem tager man vel også sikkerhedskopier af.
Prøv at kikke i bruger manualen der fulgte med computeren.
Avatar billede egonspock Seniormester
17. juli 2009 - 01:20 #6
Mener du vitterligt 10.0.4? Det var først omkring 10.2 eller 10.3 at OSX blev så godt at det virkelig kunne bruges - også aht. at den kunne finde på at korrumpere disken. Jeg tror at enten er din disk ved at falde fra hinanden eller skal du have en omgang med diskwarrior eller lignende før at den kommer på benene igen. se http://www.alsoft.com/DiskWarrior/ - men begge ting kræver nok en nyere computer til at hjælpe. Prøv evt. en Mac-brugergruppe:
http://www.apple.com/dk/usergroups/finder.html

(måske lettere outdated, men der skal nok dukke svar op.)
Avatar billede alloedee Nybegynder
01. februar 2015 - 21:53 #7
Vi fik aldrig liv i den computer