Avatar billede Scriptstudio Nybegynder
27. august 2009 - 22:12 Der er 8 kommentarer

Blog og søgemaskiner?

Hvorfor er det man hører så meget om at blogge skulle være bedst, hvis man vil findes af google og andre søgemaskiner, hvad er det lige der gør dem så specielle i forhold til en alm. hjemmeside man selv bygger op i stedet for wp og blogger m.m.?
Avatar billede htmlkongen Novice
27. august 2009 - 22:35 #1
Du skaber flere "ord" til dit domæne som har en god værdi for Google :-) Blandt andet :-)

Se her : http://acrlog.org/2007/11/01/to-blog-or-not-to-blog-that-is-an-academics-question/
Avatar billede Scriptstudio Nybegynder
27. august 2009 - 22:44 #2
det opnår du vel også med en nogenlunde alm. hjemmeside, der er bygget godt op?
Avatar billede htmlkongen Novice
28. august 2009 - 19:57 #3
Ja men du har mulighed for at andre kan bygge ord på for dig. (kommentar mv) = sparet arbejde
Avatar billede Scriptstudio Nybegynder
31. august 2009 - 17:00 #4
det kan man da også nemt og simpelt lave på en helt alm. hjemmeside?
Avatar billede htmlkongen Novice
31. august 2009 - 17:17 #5
Well - så gå i gang :-) Ingen forhindrer dig :-) Eksperten foregår jo også som en slags blog selvom det er en "hjemmeside".

Sådan en linkjuice er svært at få på 50 "almindelige" undersider: https://siteexplorer.search.yahoo.com/search?p=www.eksperten.dk&fr=sfp
Avatar billede Scriptstudio Nybegynder
01. september 2009 - 01:05 #6
altså kører selv med en blog på min side, det var bare hvorfor blog skulle være så godt i forhold til en alm. hjemmeside, med foreksempel kommentar indlæg, gæstebog og div. ting?
Avatar billede Dennisvinkler Nybegynder
03. september 2009 - 12:56 #7
Grunden til at "man" siger at blogs er bedre end almindelige hjemmesider mht. seo, er fordi de opdateres ofte, og det kan bla. Google godt lide.

En såkaldt alm. hjemmeside som opdateres ofte kan være ligeså god, men fordelen med f.eks. en wordpress blog er at der findes en masse seo plugins, som næsten gør alt seo arbejdet. Det er en stor fordel, for de som ikke selv er så tekniske eller ikke ved noget om seo.
Avatar billede Scriptstudio Nybegynder
05. september 2009 - 18:05 #8
okaii nogen der ligger et svar?