Avatar billede kunze Nybegynder
08. oktober 2009 - 13:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IP Telefoni - download en app og vær kørende?

Hej.

Her et lille kombi-spørgsmål fra en der er helt blank hvad IP telefoni angår - næsten da.

Jeg har et telefonnummer som jeg gerne vil have flytte til en IP-telefoni udbyder, idéen er at jeg skal kunne downloade et lille program på en række computere og den computer der er online vil modtage opkaldene. Der skal gerne være mulighed for en telefonsvarer, det er nemlig til en support-telefon med åbningstid og vi er flere der skal kunne assistere :-)

Der skal således ikke ringes ud men kun modtages opkald. Prisen for løsningen er væsentlig, det må gerne være super cheap eller decideret gratis hvis den slags stadig findes.

Mange tak :o)
Avatar billede j4k0b Nybegynder
08. oktober 2009 - 13:24 #1
Gratis finder du det nok ikke. Vi undersøgte markedet for et halvt års tid siden, og fandt frem til at FirstCom var billigst til vores behov (20 numre).

http://firstcom.dk/

Dog skal vi betale en licens for det stykke software du snakker om, til hver computer.
Avatar billede kunze Nybegynder
08. oktober 2009 - 13:37 #2
Tak for svaret Jakob, jeg må lige ringe til dem da jeg ikke kan gennemskue deres priser.
Umiddelbart ser det kostbart ud, og alt over nogle få hundrede DKK i oprettelse og over måske 20-30 kr/md er ikke aktuelt.

Men jeg tjekker og vender tilbage :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
08. oktober 2009 - 18:37 #3
Jeg bruger telsome til 20kr i måneden. Har brugt x-lite i ny og næ. Det var gratis sidst jeg prøvede. Jeg kunne faktisk ringe fra x-lite på hotel med mit hjemmenummer til selv samme hjemmenummer med analog tilsluttet derhjemme... gratis.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
08. oktober 2009 - 20:21 #4
du kunne også bruge skype og deres skype-in service..
så kan du have samme nummer på flere computere
Avatar billede steelman Novice
13. oktober 2009 - 07:54 #5
Jeg kan kun anbefale x-lite (eller CounterPath som det hedder i dag) Kan downloades her: http://www.counterpath.net/

Telsome er en god mulighed hvis, som riversen skriver, at de tilbyder flere samtidige registreringer på samme nummer. Det koster de 20kr. om måneden pr nummer så det er jo rimelig billigt, hvis I stort set ikke har udgående opkald.

Ellers prøv at kigge på http://voipsnak.dk