Avatar billede cbman Nybegynder
09. november 2009 - 10:17 Der er 8 kommentarer

if sætning problem

Hejsa

Jeg sidder med et CMS, som er bygget op på .NET. Jeg vil nu gerne sammenligne et ord med et udtræk fra Databasen. Det ser sådan ud:

$if(Category.Data.Name = Galleri)$
    <span>DETTE ER ET GALLERI</span>
    $endif$

Altså; Category.Data.Name er god nok. Det ved jeg... men nu skal jeg sammenligne, om det der ligger i den, er et ord som hedder 'Galleri'. Men den giver mig denne fejl:

(Error: Object reference not set to an instance of an object.)

Jeg er grøn i .NET, men jeg håber at I forstår spørgsmålet.
Avatar billede sirius Nybegynder
09. november 2009 - 10:33 #1
Mit bud ville være at enten Category eller Category.Data er null
Avatar billede cbman Nybegynder
09. november 2009 - 10:35 #2
Sirius, kan du forklare det nærmere? Jeg er ikke helt med.
Avatar billede bitmatic Nybegynder
09. november 2009 - 11:11 #3
Tror du ikke bare du mangler at sætte Galleri i anførselstegn =

$if(Category.Data.Name = 'Galleri')$
    <span>DETTE ER ET GALLERI</span>
    $endif$
Avatar billede cbman Nybegynder
09. november 2009 - 11:23 #4
Bitmatic:
Det har jeg forsøgt, men det giver mig samme fejl. Jeg har tjekket, om der er indhol i Category.Data.Name. Og det er der.

Men jeg kan forsat ikke regne ud hvad jeg gør galt.
Avatar billede sirius Nybegynder
09. november 2009 - 11:33 #5
Hvis galleri ikke er en variabel skal det i hvert fald være i anførsesltegn.

Hvordan har du tjekket at der er indhold i Category.Data.Name ?
Avatar billede cbman Nybegynder
09. november 2009 - 11:36 #6
Sirius:
Jeg trækker værdien ud ved at skrive:

$Category.Data.Name$

Herefter udskriver den "Galleri".
Avatar billede bitmatic Nybegynder
09. november 2009 - 12:14 #7
Jeg kan ikke lige se hvilket sprog det er skrevet i, men det du har indeni parantesen:
$if(Category.Data.Name = Galleri)$
er jo egentlig ikke en sammenligning. Det er en assignment.

Hjælper det dig hvis du prøver med:
$if(Category.Data.Name == 'Galleri')$
Avatar billede cbman Nybegynder
09. november 2009 - 12:22 #8
Bitmatic:
Det er afprøvet nu, men det virker heller ikke. Så giver den mig fejlen:

"Object reference not set to an instance of an object"

Sådan noget her burde da være simpelt, men det er måske måden CMS er opbygget der snyder på en eller anden måde.