Avatar billede mikkel. Nybegynder
03. januar 2010 - 11:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med åbning af porte!

Hej eksperter,

Jeg har et lidt tricky problem. Hver gang jeg åbner mine porte går internettet ned...

- Jeg har fullrate 10mbit med en medfølgende zyxel router
- Min com er en asus Eee 1000He

Jeg går ind på routeren og vælger Network/NAT/port forwarding... efter jeg har åbnet en port virker det perfekt i ca. 5 min.. så går internettet ned. Jeg åbner uTorrent og den henter for fuld knald, men som sagt kun i 5 min..

Det er meget mærjeligt, for min roommate har åbne porte og det virker for ham... Det er ikke kun mit net der går ned når jeg åbner portene - det er routeren der crasher. Den skal altså genstartes før det kører igen... Jeg har både prøvet med static og automatic IP og prøvet at følge en guide/program "easy portworwarding", men det er det samme hver gang og fullrate's supportere aner ikke hvad det er..

Jeg har en gang prøvet at åbne portene uden at åbne uTorrent.. der sketet der ikke noget, så jeg mistænker lidt uTorrent for at stå bag det hele...

Det ville virkelig være fedt hvis nogen kunne hjælpe mig!
Avatar billede sumsar1812 Nybegynder
03. januar 2010 - 11:26 #1
du forwarder jo en port til en ip
så de 2 passer sammen

altså du går ind i cmd og skriver ipconfig
det vindue lader du stå åbent
så finder du din lan forbindelse og trykker højre click på den og vælger egenskaber eller properties på engelsk og der trykker du på tcp/ip og så kan du trykke på egenskaber det vælger du "use the following IP address" then it should also go down on "use the following DNS server Adresses"

nu åbner du dit cmd vindue igen

nu finder du din ip adresse ved mig er den x.x.1.13 (x er hemlige tal som jeg ikke vil ud med :) )
nu vælger du bare et tilfældigt tal istedet for 13 mellem 1 or 254
den ip sætter du ind under "ip address"
så bare tryk på subnet mask og så burde den vælge en selv.
default gateway er det samme som din ip bare sådan her
x.x.1.1
ex. 192.161.1.1

det samme sætter du ind i preferred DNS server
og den sidste lader du bare værer.

HUSK! den port du har forwardet skal være til den ip du nu har valgt!

HUSK! at hvis der bare end en computer i huset skal du være sikker på du ikke vælger samme ip som ham.
Avatar billede mikkel. Nybegynder
03. januar 2010 - 12:11 #2
Som sagt et det et tricky problem..

Jeg har før prøvet at sætte static ip adresse - mange gange, men nu gjorde jeg det lige en gang mere som du sagde og det ændrer intet. Det virker perfekt og den henter for fuld knald i 5 min hvorefter routeren går ned og skal genstartes. Samme procedure hver gang uanset om min ip er automatic eller static.
Avatar billede sumsar1812 Nybegynder
03. januar 2010 - 12:56 #3
hvad mærke router har du ?
Avatar billede mikkel. Nybegynder
03. januar 2010 - 13:25 #4
zyxel som skrevet. Modellen er P-2602HW-D1A
Avatar billede ole-v-t Juniormester
19. februar 2010 - 19:10 #5
Har samme problem.

Men fandt ud af at det var det trådløse der ikke kunne klare det.

Prøvet lige i dag med kabl og nu køre det uden problemer.

Så prøv med kable og se om det ikke er det.
Avatar billede ole-v-t Juniormester
23. februar 2010 - 17:09 #6
Takke