Avatar billede netnissen5 Novice
04. marts 2010 - 21:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Blokere for ping.chartbeat.net

Hej alle.

Jeg vil høre om der er nogen der ved hvordan man kan blokere for ping.chartbeat.net

Det irriterer mig at jeg sender dem oplysninger, og ikke har fået valget om at sige nej.

Jeg benytter Mcafee men kan ikke her finde et sted, jeg kan blokere for denne adresse. Jeg kan blokere for IP adresser, i firewall'en men kan jeg være sikker på chartbeat.net IP adresse, de skifter vel hele tiden ??

Nogen der har forslag ?

PFT
Avatar billede snowball Novice
04. marts 2010 - 21:41 #1
Du kan tilføje nedenstående linie til din HOSTS fil:

127.0.0.1 ping.chartbeat.net

Så vil programmet ikke kunne komme i kontakt med serveren eftersom navnet vil blive opløst til din egen PC.

Læs evt. mere om HOSTS filen her - http://en.wikipedia.org/wiki/Hosts_file

Men var det ikke nemmere at fjerne programmet fra PC'en eller sætte det til ikke at starte automatisk?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
04. marts 2010 - 21:45 #2
Ser ud til at det er noget a`la Google Analytics http://blog.chartbeat.com/2010/02/05/understanding-what-chartbeat-is-measuring/

Ikke noget jeg ville bekymre mig om.
Avatar billede netnissen5 Novice
04. marts 2010 - 22:23 #3
Snowball.

Jeg mener ikke jeg har sagt ja til at installere noget program, så jeg ved ikke hvordan det er kommet på min computer ??

Jeg kan heller ikke finde noget der ligner chartbeat, i fjern programmer i kontrol panelet. Ved du hvad det er for et program der skal fjernes ?

Jeg har bare opdaget at min browser skriver i nederste venstre hjørne, at den kontakter ping.chartbeat.net og udveksler data. Blandt andet når jeg er på Ekstra bladets hjemmeside.

mvh
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
04. marts 2010 - 22:33 #4
Læs mit link. Der er IKKE på din maskine, men et script på siden du besøger.
Avatar billede netnissen5 Novice
04. marts 2010 - 22:45 #5
OK.

Men vil det så stadig hjælpe at skrive

127.0.0.1 ping.chartbeat.net

til min HOST fil ??  (hvilken jeg for øvrigt ikke sådan umiddelbart kan rette i. Jeg får i hvert fald ikke lov til at gemme ændringen)

Har windows Vista, for øvrigt.

MVH
Avatar billede snowball Novice
04. marts 2010 - 22:52 #6
Det vil gøre at dit besøg på siden ikke logges, men det vil så også gøre at siden muligvis indlæses langsommere eftersom browseren skal vente på en time out.

Hvis du virkelig gerne vil undgå at blive logget (hvilket desuden sker på så godt som alle, i hvert fald større, hjemmesider du besøger) så overvej at benytte Firefox som browser og så NoScript tilføjelsen.

Mht. redigering af HOSTS filen i Vista, så skal det program du åber filen med (f.eks. Notepad) startes som Administrator.
Avatar billede netnissen5 Novice
04. marts 2010 - 23:03 #7
Ok.

Mange tak for hjælpen.

Jeg benytter faktisk firefox, så jeg vil undersøge hvad det NoScript er, og hvor meget det ellers vil hæmme min færden på nettet. Ellers må jeg jo bare lære at acceptere min færden bliver logget og solgt til trediemand, med reklame for øje  :-(

Tak begge. Men snowball, vil du lave et svar jeg kan acceptere.

:-)
Avatar billede snowball Novice
04. marts 2010 - 23:04 #8
OK :)
Avatar billede Helle Christensen Praktikant
19. februar 2017 - 14:27 #9
Hej

Hvordan kan jeg slippe på ping.chartbeat.net på min IPad - loginvindue popper op, når jeg går ex. På BT og Ekstrabladet ?

DBH
Helle