Avatar billede TheLibrarian Mester
26. marts 2010 - 10:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vloopup med to kriterier - kan man det?

Jeg har et dataark hvor jeg gerne vil have returneret værdien i W3, forudsat at to kriterier er opfyldt: værdien i både O3 og I3 skal være 1. Hvis kriteriet ikke er opfyldt skal intet returneres (i praksis 'Falsk' eller '#I/T'). Værdien i O3 og I3 vil altid være enten 1 eller cellen vil være blank.
Kan man det?
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2010 - 11:04 #1
For eksemepel
=HVIS((I3=1)*(O3=1);W3;FALSK())
Hvis du vil have returneret en blank når ikke begge kriterier er opfyldt så:
=HVIS((I3=1)*(O3=1);W3;"")
Avatar billede jean01ad Praktikant
26. marts 2010 - 11:47 #2
Hvad er værdien du gerne vil have retuneret? Summen af 03 og I3 altså 2, hvis sand og "" hvis falsk?

Du kan bruge nedenstående, så kan du selv indsætte den værdi du gerne vil have, men hvis ikke hverken dkhanknu eller dette alternativ virker, så prøv at uddybe:

hvad er det du vil lave Vopslag på?
Hvilken værdi er det du påregner at få retur?

Alternativet.
=HVIS(SAMMENKÆDNING(03;I3)<>"11";"";"Den værdi du nu gerne vil have")
Avatar billede TheLibrarian Mester
26. marts 2010 - 12:15 #3
Yup, den holder dkhanknu, skrev et svar, så får du nogle point :-)
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2010 - 12:36 #4
Værsgod.
Hans