Avatar billede gecko Nybegynder
26. marts 2010 - 12:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

flytte .com domæne

Hej

Er det muligt at flytte et .com domæne, udenom den gamle udbyder?

En af mine udenlandske venner, har et domæne, som han gerne vil
flytte, men han kan ikke komme i kontakt med udbyderen - og ved
generelt ikke ret meget om hvad det handler om.

Der må være en måde at ændre DNS, uden at skulle være afhængig af
en tidligere udbyder?

På forhånd tak
Avatar billede maniactor Nybegynder
26. marts 2010 - 13:41 #1
Min tidligere udbyder var gået konkurs, så da jeg ville have det flyttet (samtidig med jeg købte nyt webhotel), så ordnede de nye det hele. Jeg skulle blot godkende via dk hostmaster.

Så hør blot den nye udbyder ad.
Avatar billede leif Seniormester
26. marts 2010 - 13:54 #2
Kan han ikke komme i kontakt med sin gamle udbyder på sit .COM domæne, så skal vi først finde ud af hvilken Registrar han har brugt da det desværre er det samme som med DK-Hostmaster.

Brug fx. www.joker.com til at slå op hvem som er registrar: Led efter en linie med teksten: "Registrar: xxxxxxx" og tag en kontakt til dem
Avatar billede gecko Nybegynder
26. marts 2010 - 21:02 #3
Maniactor: dk-hostmaster er kun for .dk domæner, derfor kan vi ikke få hjælp her.

Leif: Det er hans registrar vi har problemer med - umiddelbart, som jeg forstår det, mener de ikke at domænet er her længere... hans gamle login virker ikke.

Registrar er godaddy.com

Han har ikke selv registreret domænet i sin tid, og ham der gjorde det, er på den anden side af jorden, og er ikke til at komme i kontakt med.

Må indrømme at jeg også er helt lost når det gælder .com
Avatar billede leif Seniormester
26. marts 2010 - 21:08 #4
Så er der muligvis kun http://www.icann.org/en/registrars/accreditation.htm tilbage.
Avatar billede maniactor Nybegynder
27. marts 2010 - 09:01 #5
gecko: Jeg er skam klar over at dk-hostmaster kun er for .dk domæner, jeg antog blot at proceduren nok var noget lig det samme for .com domæner, og at de måtte kunne hjælpe. Jeg er ked at det ikke forholder sig sådan.
Avatar billede leif Seniormester
27. marts 2010 - 10:36 #6
Avatar billede gecko Nybegynder
27. marts 2010 - 11:48 #7
Tak for jeres kommentarer.

Leif - jeg må afprøve dine råd. Du må gerne lægge et svar :-)
Avatar billede leif Seniormester
27. marts 2010 - 20:39 #8
Håber det falder på plads.