Avatar billede scoty Nybegynder
06. april 2010 - 08:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Installation af windows 7 medført ændret password?

Hej alle eksperter,

Efter jeg har installeret windows 7 på min gamle maskine, er det som om mit gamle password er blevet ændret, da jeg ikke kan logge ind mere på maskinen.

Nogen gode foreslag til bypass eller mulighed for at slette en eksisterende bruger?

Med venlig hilsen
Scoty
Avatar billede madand Nybegynder
06. april 2010 - 09:03 #1
Kan du komme ind som lokal administrator på maskinen? ellers er der ikke andet at gøre en at boote op på en af de her cd'er, der kan nulstille administrator password.

Der findes et hav af bootable cd'er, der kan nulstille passwords til Windows:
http://pcsupport.about.com/od/windows7/ht/windows-7-administrator-password.htm

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-vista/Create-a-password-reset-disk
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
06. april 2010 - 09:06 #2
Det lyder lidt mærkeligt

men der er dog mulighed for at nulstille kodeord, vha. af et bootimage.

Men her skal det bemærkes, at hvis du kører med EFS kryptering, så er det ikke en mulighed, da du i så fald vil miste dine data.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
10. august 2010 - 13:25 #3
Opfølgning på spørgsmål?
Avatar billede scoty Nybegynder
10. august 2012 - 10:42 #4
lukkes