Avatar billede cskott Nybegynder
14. april 2010 - 09:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Win 7 fjernskrivebord

Hej,

Kan man køre kører remote desktop fra en win 7 home premium maskine og fjernstyre en xp pro maskine.
Avatar billede jokerper Nybegynder
14. april 2010 - 09:35 #1
Avatar billede lowfire Nybegynder
14. april 2010 - 09:35 #2
Ja.
Avatar billede lowfire Nybegynder
14. april 2010 - 09:39 #3
Du kan godt lave en forbindelse til en XP Pro maskine, men ikke til en Windows 7 Home maskine.
Avatar billede jokerper Nybegynder
14. april 2010 - 09:42 #4
Og dog...

Det kommer vist an på en prøve, nu har jeg ikke selv windows 7. Så jeg kan ikke afprøve det.

Jeg mener dog at huske at have problemet med xp home for lang tid siden.

http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/Connect-to-another-computer-using-Remote-Desktop-Connection
Avatar billede jokerper Nybegynder
14. april 2010 - 09:43 #5
Men ellers er teamviewer et godt alternativ.
Avatar billede cskott Nybegynder
14. april 2010 - 09:48 #6
Hvad så hvis jeg opgradere den bærbar til win 7 pro ville jeg så kunne fjernstyre den stationære der køre xp pro
Avatar billede lowfire Nybegynder
14. april 2010 - 10:03 #7
Ja.
Avatar billede cskott Nybegynder
14. april 2010 - 10:09 #8
Ok, så er der ingen vej udenom.
Jeg vender tilbage når jeg har det på plads der kan godt gå en uges tid.
Avatar billede chalde Seniormester
14. april 2010 - 20:18 #9
Med Windows 7 Home kan du lave RDP forbindelse til enhver maskine der har mulighed for indgående RDP forbindelser.
Men omvendt så kan du ikke lave RDP forbindelse til en Windows 7 Home maskine, idet Windows 7 Home ikke har mulighed for indgående forbindelser.

Så til dit spørgsmål om du fra din Windows 7 Home maskine kan fjernstyre en Windows XP Pro, vil svaret være ja.

Det værende sagt: Ønsker du alligevel at fjernstyre en Windows 7 Home maskine, så kan alternativer så som Teamviewer benyttes.