Avatar billede Nullex Nybegynder
22. april 2010 - 21:07 Der er 10 kommentarer

Kun x antal tegn derefter ...

Jeg har fundet flere gode svar på mit spørgsmål herinde (eksempelvis nedenstående), men jeg er ikk helt med på Hvor og hvordan jeg skal bruge det.. Synes jeg har prøvet lidt forskelligt. Så hvis der var nogle der kunne skære det helt ud i pap, ville det være Fantastisk!! :)
-og så også de 3 små prikker.. TAK!

left(rs("felt_navn"),100)

den skriver de første 100 tegn ud
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2010 - 21:16 #1
Du ved vel selv hvor du har brug for funktionaliteten.

Hvordan afhaenger jo lidt af sprog. Det kode du har postet ligner ASP/VBS.
Avatar billede Nullex Nybegynder
22. april 2010 - 21:36 #2
arhh.. det kan være.. jeg skal bruge det til c# og du har ret mht funktionaliteten, men jeg er ikk helt klar over om jeg skal lave en funktion og hvor jeg evt. skal kalde den henne...
jeg er meget grøn på det her område, og derfor kan det måske lyde lidt dumt..
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2010 - 21:47 #3
Selve trunkeringen maa vaere nem.

s = (s.Length > 200) ? s.Substring(0, 197) + "..." : s;
Avatar billede Nullex Nybegynder
22. april 2010 - 22:12 #4
hmm.. okay, skal jeg skrive nøjagtig sådan i min .cs fil og hvordan i .apsx ?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2010 - 22:45 #5
Du skal skrive saadan med s erstattes af den rigtige variabel et eller andet sted i din .cs !
Avatar billede janus_007 Nybegynder
22. april 2010 - 23:01 #6
Avatar billede arne_v Ekspert
23. april 2010 - 01:54 #7
Avatar billede innercitydk Nybegynder
23. april 2010 - 12:17 #8
Janus - Det er da utroligt så mange spørgsmål man ser du bare poster et link til grundliggende .net udvikling. Kom dog med et svar eller forventer du nogensinde at nogen gir dig point for ingenting?

Arne - Fedt at se du stadig er aktiv og hjælpsom herinde efter så mange år ^^
Avatar billede janus_007 Nybegynder
24. april 2010 - 20:54 #9
innercitydk-> køl ned :)
Årsagen er simpel, Nullex spørger om så banale ting at det er svært at komme med en forklaring uden at åbne op for 800 andre spørgsmål. En basal grundviden bør man som minimum tilegne sig førend man roder sig ud i diverse.

Derudover har jeg kun postet link til Nullex, jeg ved ikke hvor du har "mange" fra?

Hvis du er i tvivl om hvem jeg er, så søg :)

Og nej.. jeg poster ikke bare løsninger, jeg lever efter mantraen "Fight bad code", og vil langt hellere lære manden at fiske end at sælge fisken til ham.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2010 - 04:35 #10
nullex?