Avatar billede Nullex Nybegynder
22. april 2010 - 21:15 Der er 2 kommentarer

Hjælp! Udskriv resultat fra søgefunktion i andet et gridview...!

Jeg har lavet en søgefunktion og kan kun finde ud af at udskrive resultatet i et gridview. Jeg har lavet en side med alle produkt-resultaterne, og den ville jeg så gerne ha skulle vise sig istedet for gridview'et.. Jeg overvejer også om det er smartere at lave paneler, så resultatet kommer nedenunder søgefunktionen.. Men i så fald, ved jeg heller ikke hvordan jeg får dem udskrevet der..
Håber der er nogle der kan hjælpe!!
Avatar billede janus_007 Nybegynder
22. april 2010 - 23:02 #1
Avatar billede innercitydk Nybegynder
23. april 2010 - 11:49 #2
Det kommer an på hvordan du læser, og binder dine data. Brug et adodb recordset som du gennemløber for de records der returneres. Her har du så fat i hvert enkelt dataelement. Du kan jo helt selv styre hvordan de så skal udskrives. Om du selv vil opbygge en div/tabelstruktur eller bruge f.eks repeater, grid eller lignende giver så ikke den store forskel.

Personligt ville jeg lave en løsning med AJAX og paneler. på den måde kan du vise indholdet af resultat panelet uden at lave en full page postback, men kun opdatere de områder der berøres. Det er ret komplekst så kan være du bare skal starte med almindelige postbacks og vise dit resultat der igennem.

Du kan jo eksempelvis have en querystring der styrer hvad der skal ske hvis søgesiden bliver kaldt fra en anden side, eksempelvis:

Fra en vilkårlig side:
Response.Redirect("/search.aspx?searchstring=søgetekst");

I pageload metoden på søgesiden i det her eks. search.aspx:

if(Request.Querystring["searchstring"] != null)
{
string textToSearch = Request.QueryString["searchstring"].ToString();
//... søge logik ...
PanelSearchInput.Hide();
PanelSearchResult.Show();
}
else if(!Page.IsPostBack)
{
PanelSearchInput.Show();
PanelSearchResult.Hide();
}
else
{
PanelSearchInput.Hide();
PanelSearchResult.Show();
}

Her gåes der ud fra at søgepanelet ikke bliver vist hele tiden men kan jo tilpasses efter behov. Selve panenet med resultatet ville jeg lave med divs og tabeller eller en repeater kontrol med et layout for det enkelte element defineret.

Håber det ka gi dig lidt inspiration.

Hilsen NH