Avatar billede mbm Nybegynder
18. august 2010 - 11:41 Der er 3 kommentarer

Hvordan henter man en serverside værdi i ens frontend kode?

Hejsa.
Jeg har en  asp.net file og en tilhørende codehehind file. Så har jeg et gridview hvori jeg har et HyperlinkField som vist herunder. Hvordan kan jeg indsætte en dynamisk værdi i den url som angives i DataNavigateUrlFormatString? Jeg vil gerne hente den værdi der står ved Prototype fra en en variabel eller funktion fra min codebehind file.

<asp:HyperLinkField DataNavigateUrlFields="ownerid"
                                            DataNavigateUrlFormatString="/Prototype/biz/users/edit.aspx?id={0}"
                                            DataTextField="ownername"  ControlStyle-Width="100%"
                                            HeaderText="Owner"  Target="_blank"  >
                        <ControlStyle Width="100%" ></ControlStyle>
                    </asp:HyperLinkField>
Avatar billede jokkejensen Novice
18. august 2010 - 12:40 #1
giv den et ID, og refere med det.
Avatar billede mbm Nybegynder
20. august 2010 - 14:35 #2
Et <asp:HyperLinkField  kan ikke tildeles et id.
Avatar billede everclear Praktikant
30. august 2010 - 19:54 #3
En nem måde at gøre det på er, at lave en metode i din codebehind, der kan give dig den værdi du leder efter:

protected string GivMigMinValue()
{
    // Hent din værdi her
    var minValue = "Hej hej";
    return minValue;
}

Og så lav evt. dit HyperLinkField om til et TemplateField med en HyperLink-kontrol i:

<asp:HyperLink ID="lnkTest" runat="server" NavigateUrl='<%#GivMigMinValue() %>' Text="Dynamisk værdi" />

Er det noget i den stil du leder efter?