Avatar billede rbidstrup Nybegynder
26. august 2010 - 21:19 Der er 9 kommentarer

FTP server på DNS-323 NAS harddisk, forwardport problem måske.

Hej,

Jeg har lige købt en DNS-323 som jeg havde tænkt mig at bruge bl.a. som FTP server, men jeg kan simpelthen ikke får det til at virke..

Mit setup.
Fullrate -> P-2602R-D1A -> WRT54GL -> DNS-323

Jeg har prøvet at forward port 21 på både min ZyXEL og min Linksys, men når jeg bruger PFPortChecker siger den at ingen port 21 er open..

Jeg kan godt komme på FTP'en lokal med 192.168.0.104.

Så jeg ved ikke om mit problem ligger i at porten ikke er blevet åbnet rigtig, eller jeg har sat min FTP forkert op på en eller anden måde.

- Hilsen Bidstrup
Avatar billede Selas Nybegynder
26. august 2010 - 21:42 #1
Prøv at forwarde alle portene på P-2602R-D1A -> WRT54GL og eller helt slå firewall/nat og dhcp fra på P-2602R-D1A. For på den måde kun bruge WRT54GL som router og P-2602R-D1A som modem.
Selv har jeg invisteret i en router med modem indbygget for at slippe for dit problem, i spil og specielt ved torrent kan det være umuligt at få til at virke ordentligt.
Avatar billede kgkg Nybegynder
26. august 2010 - 22:05 #2
Konfigurer din 2602R, så alle forespørgelser routes til 2602R routerns LAN IP.

Så er du sikker på at alle forespørgelser når hen til din WRT54GL WAN port.

I din WRT54GL, router du port 21 til din NAS IP.
Avatar billede rbidstrup Nybegynder
27. august 2010 - 01:08 #3
Tak for svarende.. jeg er desværre lidt grøn i det her netværks opsætning.

Så i forslår:
1. forward alle porte på ZyXEL fra port 1-65500 til min Linksys router  192.168.0.1. Også derefter forward kun port fx 21 fra min router til min NAS' ip 192.168.0.104?

2. Eller slå helt firewall fra på ZyXEL, så der er åbens for alt, men så lave firewall og forward til NAS fra den?

Er ikke helt sikker på hvor jeg slå firewall fra og dhcp, men det må jeg jo prøve at finde:)

- Rasmus
Avatar billede Selas Nybegynder
27. august 2010 - 01:36 #4
Yep med end mindre ændring (men du har forstået):
2. Eller slå helt firewall fra på ZyXEL, så der er åbent for alt, men så lave firewall/dhcp på linksys og forward til NAS fra den?
Avatar billede rbidstrup Nybegynder
27. august 2010 - 15:01 #5
Har lige fået Fullrate til at lave mit modem om til en bridge, så jeg kun skal forwarde 1 gang på min router..

Dog er jeg nu i tvivl om jeg skal forwarde port 21 til IP'en af modemet, eller forwarde port 21 til IP'en af NAS'en?

- tak
Avatar billede Selas Nybegynder
27. august 2010 - 15:37 #6
Lyder som om dit modem er irrelevant nu, så det er routeren (linksys) der skal sættes til at forwarde hen til din NAS.  :)
Avatar billede rbidstrup Nybegynder
27. august 2010 - 16:53 #7
Mange tak det vil jeg prøve :)
Råb hvis i mangler hjælp til forskellige CMS/CRM løsninger ;)
Avatar billede kgkg Nybegynder
27. august 2010 - 16:59 #8
Hej rbidstrup.

Det er ikke dig der skal komme med et Svar. Du skal bede den som løste dit problem om at komme med et svar, som du acceptere og tildeler points. Hvis der er flere personer, så kan du dele dem. :)
Avatar billede pallepirat Nybegynder
14. november 2010 - 14:14 #9
Som selas skriver så fungerer din Fullrate udstyr nu blot som ADSL modem (bridge) og alle konfigurationer skal derfor gøres på din egen Linksys router.

Venlig hilsen
Kristian

www.dansknet.dk
Bredbånd til lavpris