Avatar billede super-mann Juniormester
10. september 2010 - 20:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Formular, via local host

Hej

Jeg er ved at lave en tilmeldingsblanket online, men får hele tiden fejlen: "500 - Internal server error - There is a problem with the resource you are looking for, and it cannot be displayed."

Jeg håber, at der er nogle kloge hoveder herinde, som kan hjælpe mig med at rette nedenstående, således jeg "bare" kan klaske det online.. Jeg skal bruge "local" som afsender, da der ellers er spærret.

tilmeld_aktiv.asp -->

<%
if Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")

' Angiv din mail server du skal sende mails igennem
JMail.ServerAddress = "local"

'Afsender:
JMail.SenderName = "Tilmelding"
JMail.Sender = "xx@xx.com"

JMail.Subject = "Online tilmelding - hjemmesiden"

JMail.AddRecipient Request.Form("_modtager")

str = "Hej " & vbCrLf & vbCrLf
str = str & "Dette er en online tilmelding, som er blevet afsendt fra hjemmesiden... Beskeden er blevet sendt via formularen på siden: tilmeld_aktiv.asp" & vbCrLF & vbCrLF
str = str & "Generel information:" & vbCrLF
str = str & "Fornavn = " & Request.Form("fornavn") & vbCrLf
str = str & "Efternavn = " & Request.Form("efternavn") & vbCrLf
str = str & "Adresse = " & Request.Form("adresse") & vbCrLf
str = str & "Post nr. = " & Request.Form("postnr") & vbCrLf
str = str & "By = " & Request.Form("by") & vbCrLf
str = str & "E-mail = " & Request.Form("email") & vbCrLf
str = str & "Telefon nr. = " & Request.Form("telefonnr") & vbCrLf
str = str & "Alder = " & Request.Form("alder") & vbCrLF & vbCrLF

str = str & "Valg af distance:" & vbCrLF
str = str & "Valgte distance er = " & Request.Form("R1") & vbCrLf & vbCrLf

str = str & "Valg af betalingstype:" & vbCrLF
str = str & "Valgte betalingstype er = " & Request.Form("R2") & vbCrLf & vbCrLf

str = str & "Øvrigt:" & vbCrLF
str = str & "Evt. kommentar = " & Request.Form("kommentar") & vbCrLF & vbCrLF & vbCrLF & vbCrLF

str = str & "Vedkommendes Computer / ID oplysninger:" & vbCrLF

str = str & "IP: " & Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") & VbCrLf
str = str & "Browser: " & Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT") & VbCrLf & VbCrLf

JMail.Body = str

' Send den
JMail.Execute
Response.Redirect "tilmeld_tak.asp"

Set JMail = Nothing

end if
%>

<form method="POST" action="tilmeld_aktiv.asp">

    <table border="0" width="101%">
      <tr>
        <td width="29%"><font size="1" face="Verdana">Sendes til</font></td>
        <td width="4%">:</td>
        <td width="69%"><font face="Verdana" size="1">

<select name="_modtager" style="width: 215; height: 23">
    <option value="xx@xx.com">Tilmelding online</option>
    </select>

</font></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="29%">&nbsp;</td>
        <td width="4%"></td>
        <td width="69%"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="100%" colspan="3"><b>Generel information:</b></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="29%"><font face="Verdana" size="1">Fornavn</font></td>
        <td width="4%"><font face="Verdana" size="1">:</font></td>
        <td width="69%"><input type="text" name="fornavn" size="32"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="29%"><font face="Verdana" size="1">Efternavn</font></td>
        <td width="4%"><font face="Verdana" size="1">:</font></td>
        <td width="69%"><input type="text" name="efternavn" size="32"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="29%">Adresse</td>
        <td width="4%">:</td>
        <td width="69%"><input type="text" name="adresse" size="32"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="29%">Post nr.</td>
        <td width="4%">:</td>
        <td width="69%"><input type="text" name="postnr" size="5"> By:&nbsp; <input type="text" name="by" size="18"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="29%"><font face="Verdana" size="1">E-mail</font></td>
        <td width="4%">:</td>
        <td width="69%"><input type="text" name="email" size="32"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="29%">Telefon nr.</td>
        <td width="4%">:</td>
        <td width="69%"><input type="text" name="telefonnr" size="32"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="29%">Alder</td>
        <td width="4%">:</td>
        <td width="69%"><input type="text" name="alder" size="20">td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="29%">&nbsp;</td>
        <td width="4%"></td>
        <td width="69%"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="102%" colspan="3"><b>Valg af distance:</b></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="29%">12 km.</td>
        <td width="4%">:</td>
        <td width="69%"><input type="radio" value="distance 12km" name="R1"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="29%">6 km.</td>
        <td width="4%">:</td>
        <td width="69%"><input type="radio" name="R1" value="distance 6km"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="29%">&nbsp;</td>
        <td width="4%"></td>
        <td width="69%"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="102%" colspan="3"><b>Valg af betalingstype:</b></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="29%">Bank</td>
        <td width="4%">:</td>
        <td width="69%"><input type="radio" name="R2" value="bank"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="29%">Giro</td>
        <td width="4%">:</td>
        <td width="69%"><input type="radio" name="R2" value="giro"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="29%"></td>
        <td width="4%"></td>
        <td width="69%"><i><font color="#FF0000">Læs mere om hvordan du
          betaler, information om hver betalingstype og&nbsp; betalingsbetingelser <a href="http://www.xx.com" target="_blank">her...</a>
          (åbner i nyt vindue)</font></i></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="102%" colspan="3"><b>Øvrigt:</b></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="29%">Evt. kommentar</td>
        <td width="4%">:</td>
        <td width="69%"><textarea rows="5" name="kommentar" cols="34"></textarea></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="29%">&nbsp;</td>
        <td width="4%"></td>
        <td width="69%"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="29%"></td>
        <td width="4%"></td>
        <td width="69%"><font face="Verdana" size="1">

<input type="submit" value="Send besked" name="Post">

<input type="reset" value="Slet alt" name="reset">

</font></td>
      </tr>
    </table>
</form>
Avatar billede keysersoze Guru
10. september 2010 - 21:15 #1
Det ligner nu mere klassisk ASP end .NET?

Uden en egentlig fejlmeddelelse er det umuligt at fejlsøge - så gå op i funktioner -> indstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelige http-fejl" og giv os så den rigtige fejlbesked.
Avatar billede super-mann Juniormester
24. september 2010 - 18:45 #2
Det lykkedes mig at finde fejlen.. Og ja, god gammel ASP ikke .NET
- lukker spørgsmålet...
Avatar billede keysersoze Guru
24. september 2010 - 22:39 #3
og fejlen var?
Avatar billede super-mann Juniormester
24. september 2010 - 22:44 #4
Brugte en kode i forhold til "JMail.SMTPMai", som ikke var installeret på serveren.. Den del er nu fixet :-)
En pinlig bommert! hehe
Avatar billede keysersoze Guru
06. marts 2011 - 11:53 #5
Hvordan fandt du så ud af det?
Avatar billede super-mann Juniormester
06. marts 2011 - 12:05 #6
Det blev installeret på serveren af udbyderen, aner ikke hvordan, men løste mit problem..