Avatar billede marvinq Nybegynder
22. september 2010 - 10:40 Der er 1 løsning

Hjælp til registrering af COM i Visual Studio .msi

Hej eksperter,

Jeg har kæmpet med registrering af en assembly og det virker helt fint via min commando prompt. Nu vil jeg så forsøge mig med at presse det ned i en .msi, så det er noget nemmere at distribuere.

Jeg har i Visual Studio lavet et projekt af typen "Setup Wizard" og trukken en .dll og en .xml fil ind i min Application Folder. Systemet danner automatisk .tlb filen. Og installationen gemmes i c:\[applications folder]\Test\

Mit problem er ikke at lave .msi'en og kopiere filerne ind, mit problem er at få den til at registrere mit COM objekt (.dll'en).

Property'en 'Register' står til 'vsdraCOM' for min .dll fil. Så får jeg at vide at den ikke var i stand til at oprette registreringsinformation for min .tlb fil. Hvis jeg sætter den til 'vsdrfDoNotRegister' så virker min installation. Alle andre indstillinger fejler i installationen. Hvad gør jeg forkert???

Er jeg helt på vildspor? Mangler der noget som gør at den fejler? Der er en dependency på der hedder .net framework, så det kan ikke rigtig være den der mangler. Har jeg også tjekket manuelt.

Gør jeg noget forkert??? Hjælp!
Avatar billede marvinq Nybegynder
28. december 2012 - 13:14 #1
lukker pga. manglende svar