Avatar billede nanders Nybegynder
25. september 2010 - 21:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

IP adresser i Danmark

Kære Eksperter,

Kom den anden dag forbi et site hvor man kunne se hvilke IP-adresser kunder fra f.eks. Midt Energi A/S går på nettet med.

Nu kan jeg ikke finde det site.

Er der nogen der kender et website hvor man kan se hvilke IP-adresser kunder hos de forskellige udbydere logger sig på med?

Ser frem til eventuelle svar.

VH.

nanders
25. september 2010 - 21:52 #1
...Ser frem til eventuelle svar... - der er også flere der ser frem til at du pænt vender tilbage til dine tidligere spørgsmål -> Point ude: 880
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/nanders

Så KAN det være at du får fidusen...
Avatar billede Nereos Nybegynder
25. september 2010 - 23:59 #2
haha sådan larry!
Avatar billede Jensen DK Novice
26. september 2010 - 08:18 #3
Det ser ud som om det igen er en som blæser på hjælperene, der er åbne spørgsmål tilbage til 2005 så der er nok ikke megen hjælp at hente.
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

Er der ikke lagt et svar på løsningen skal du bede om et svar, så kan du sætte flueben i firkanten under det farvede svar, og klikke på, accepter svar nede til venstre.
De svar uden flueben bliver afvist.
Har du ikke fået løst dit problem så lægger du selv et svar som du acceptere, så har du fået de udlovede point hjem igen, og spørgsmålet er lukket.
Avatar billede nanders Nybegynder
26. september 2010 - 13:00 #4
Kære Alle,

Jeg har idag anmodet om svar på alle mine udestående spm.

Ked af det nogen gange går for hurtigt for mig. Er godt klar over det ikke er fair.

Tak for justitsen.

VH

nanders
Avatar billede nanders Nybegynder
30. september 2010 - 22:28 #6
Neeej, det var et site hvor der stod hvilke IP-adresse intervaller f.eks. Midt Energi A/S rådede over, både for kunder med faste IP-adresser og kunder med dynamiske IP-adresser.

Har skrevet til dem og spurgt, men de synes vist det er for teknisk et spørgsmål til de ønsker at svare
Avatar billede nanders Nybegynder
01. oktober 2010 - 17:57 #7
Hej,

Har nu fundet ud af, at Midt Energi A/S fibernet/Waoo ligger på:

188.114.148.XXX i Viborg

Det svarede de på over telefonen.

Jeg spurgte dog Midt Energi support om stort set det samme pr. e-mail:

1. Hvilke IP adresse intervaller tildeles man som kunde hos jer?
2. Hvilke IP adresse intervaller råder I over?

De svarede:

Tak for din henvendelse.
Det kommer lidt an på hvilken central du kommer til at sidde på . og ranget varierer lidt, så det kan enten være en 92 eller 178 eller 188 adresse.

Men det der starter på 92 og 178 er hhv. i Moldova og Østrig.

Måske er der noget I svaret jeg har overset?
Avatar billede nanders Nybegynder
21. oktober 2010 - 17:49 #8
Waoo / Fibernet Midt kunne / ville heller ikke svare. Jeg lukker spørgsmålet
Avatar billede pallepirat Nybegynder
22. oktober 2010 - 11:19 #9
Umiddelbart burde du kunne finde alle oplysninger hos RIPE (www.ripe.net) der står for IP adresse allokering i Europa.

/PallePirat
www.dansknet.dk
erhverv.dansknet.dk
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. oktober 2010 - 11:59 #10
"Måske er der noget I svaret jeg har overset? "  - ja.

178-rækken af IP-adresser er ikke knyttet til eet land. 178.20.216.0 - 178.20.223.255 er et af de IP-ranges tildelt en eller anden i Danmark. Mens fx 178.20.184.0 - 178.20.191.255 er i Jordan. Østrig er der også, men de har ca. 9 ranges, der begynder med 178.