26. september 2010 - 08:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mappen startemner er usikker.

Halløj

Jeg ejer en 13" "macbook pro", med "Mac OS 10.6.4".

Jeg lod computeren køre en alm. system-opdatering, for en uges tid siden ("softwareopdaterig" i æble-menuen).

Men hver gang computeren starter op, får jeg nu, en advarsels-dialogbox, som skriver:
---
Mappen startemner er usikker.
Emner i mappen Startemner ("/Bibliotek/StartupItems/") er ikke startet, fordi mappen ikke er forsynet med de korrekte sikkerhedsindstillinger.
---

Den pågeldende mappe eksisterer ikke, og det hjælper ikke, bare at oprette mappen.
Hvad skal jeg dog gøre for at løse problemet?
26. september 2010 - 08:50 #1
Og hvis du har noget der ligner et svar, så post det som et "svar".
Avatar billede 2Mida Praktikant
26. september 2010 - 11:49 #2
Prøv med en Disk utility, Check/Repair Disk Permissions

..Ole
26. september 2010 - 14:14 #3
Fantastisk, tak!
Det virkede!
Avatar billede 2Mida Praktikant
26. september 2010 - 17:13 #4
:-)