Avatar billede Superstes Novice
07. oktober 2010 - 14:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Blu-ray image på NAS, hurtigt nok?

Hej.

Jeg har for vane at smide et image af ungernes DVD-film på harddisken (der er allerede blevet ødelagt Shrek og flere Peter lys film :) ), så kan vi se dem med et virtuelt DVD-drev.

Nu har vi fået blu-ray, hvor jeg gør det samme - altså laver et image på harddisken, så de dyre tegnefilm er sikre.

Men de fylder jo som et ondt år. 20-30 GB pr. styk, så harddisken bliver hurtigt fyldt op.
Derfor overvejer jeg at anskaffe en NAS.
Men, er netværket hurtigt nok til at fodre det virtuelle blu-ray-drev, så blu-ray-filmen kan afspilles normalt? (Gigabit ethernet)
Avatar billede aners Nybegynder
07. oktober 2010 - 20:07 #1
Ja, det er bestemt ikke noget problem.

Bitraten kommer aldrig op i nærheden af f.eks. 60 eller endda 100Mbps

Hvis du har en film på 30GB vil det tage omtrent 40-45 min. at flytte den på et 100Mbit link, så hvis du da ikke sidder på 10Mbps, vil det ikke være noget problem.
Avatar billede Superstes Novice
07. oktober 2010 - 20:12 #2
Tak :)