Avatar billede henninghabor Nybegynder
15. oktober 2010 - 14:45 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Fædregruppen Spørge Jørgen

Hej,

Jeg har lavet nedenstående hjemmeside, når jeg har haft tid og lyst, så processen har været i gang i lidt over et år. Siden er dog en opdatering af en allerede eksisterende side, jeg også har lavet.

Det er en hjemmeside for fædre, hvor de kan komme med råd og vejledning til andre eller de kan spørge ditto.

Jeg er ikke grafiker, hvorfor der som sådan ikke er noget grafik på siden.

Er den for kedelig at se på? Er den overskuelig at navigerer rundt i? Ville du tilmelde dig, hvis du var i målgruppen?

Jeg håber, I vil give lidt feedback, da jeg er ved at være tom for ideer til, hvordan jeg ellers skal lave siden indbydende.

Når siden er færdig, skal den flyttes til www.sporge-jorgen.dk, hvor man også kan se den nuværende side.

Link: www.defigo.dk
Avatar billede nissen2630 Novice
15. oktober 2010 - 14:49 #1
Hvis det færdige resultat er : www.sporge-jorgen.dk Så ser det godt ud

Men er det sidstnævnte link bør du bibeholde det der er.. Den er godt nok kedelig (www.defigo.dk)
Avatar billede henninghabor Nybegynder
15. oktober 2010 - 15:14 #2
Hej nissen2630,

Æv, det er jeg da ked af at hører, da det er www.defigo.dk jeg havde planlagt skulle være den nye hjemmeside.

Hvad synes du ville gøre siden på www.defigo.dk mere spicy?

Tak for din kritik
Avatar billede nissen2630 Novice
15. oktober 2010 - 15:21 #3
Lidt nytænkning... Den er alt for traditionel ..Der er mere liv i den der er der nu...Sorry
Avatar billede nissen2630 Novice
15. oktober 2010 - 15:39 #4
Hvis du tager den originale er der lidt mere liv over siden.
Der er lidt animation og nogle fede iconer/billeder.

Det savner jeg sidst på den nye.
Måske et andet farvevalg kunne gøre det.
Men mangler lidt "spræl"
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. oktober 2010 - 16:10 #5
"Der er lidt animation og nogle fede iconer/billeder.". Det falder absolut ikke i min smag, ser amatørmæssigt ud.

Kan bedre lide den nye, dog mangler der et banner eller lignende i toppen.
Avatar billede ChristinaBruun Nybegynder
15. oktober 2010 - 16:51 #6
Hej henninghabor

Jeg er ikke helt enig med @nissen2630.. Jeg mener at du er på rette vej! :)

Som webdesigner vil jeg lige komme med nogle forslag til, hvordan du meget enkelt kan gøre siderne mere "luftige".

Eksempel 1: Det er meget enkelt, menuen med breadcrumbs skal bare trækkes op og gå hen over hele siden, som her:
http://cltb.dk/projekter/eksperten/sporge-jorgen/sporge-jorgen.png

Eksempel 2: Du kan også tilføje nogle billeder, som gør siden endnu mere personlig, som her:
http://cltb.dk/projekter/eksperten/sporge-jorgen/sporge-jorgen2.png

OBS!: Jeg ejer ikke rettighederne til baby-billederne.
Du finder billederne her: http://www.google.dk/images?client=safari&rls=en&q=baby&oe=UTF-8&redir_esc=&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=da&tab=wi&biw=1280&bih=664

Håber at mit indlæg var til hjælp!
Med venlig hilsen og held og lykke med sitet :)

Fra Christina Bruun
Avatar billede henninghabor Nybegynder
16. oktober 2010 - 01:18 #7
Hvis jeg starter med nissen2630: Omkring farvevalget har jeg bevidst valgt den blå, der skal gå igen i alle farver, altså er den grå en farve, der matcher den blå.

Mht. ikonerne vil jeg give michael_stim ret: Det er heller ikke min smag mere.

Jeg har ledt rundt efter noget liv til siden og synes ChristinaBruun's ide med babyerne i toppen er for fed. Det havde jeg ikke selv tænkt på selvom det er så lige til. Super!!!

Jeg har tilladt mig at tage nogle screendumps af dine forslag, ChristinaBruun.

Tak til jer alle 3 for jeres inputs. Jeg vil arbejde lidt videre med siden.

Points?
Avatar billede ChristinaBruun Nybegynder
16. oktober 2010 - 02:32 #8
Godt at høre ;) Her er i hvert fald et svar fra mig, hvis du synes jeg skal have point ;)

God fornøjelse!

Med venlig hilsen
Christina Bruun
Cltb.dk
Avatar billede delvis-begynder Nybegynder
22. oktober 2010 - 17:21 #9
Der er både pludser og minusser.
Jeg prøver at uddybe selv om min forklaring måske kommer til at hoppe lidt mellem dine to sites.

Der er skrevet meget om at enkle sider er mest brugervenlige, det er dine for så vidt begge to.

Ang. www.sporge-jorgen.dk
Baggrunden udenom er langt pænere af to grunde, den lysner nedefter, så den virker mere levende eller synsafslappende.

De flyvende bogstaver i overskriften "fædregruppen spørge jørgen" giver for så vidt lidt liv, men alt for kortvarig, og er derfor egentlig kun tidsspilde for selve sitet, men pæn og sjov effekt i starten.

Din kanin med blyant er lidt for stor og dominerer, derfor lidt for meget på siden samtidig med jeg ikke syntes dette icon har noget med budskabet at gøre udover blyanten, altså.

En blyant der peger spidsen mod et stykke papir, ville tydeliggøre at der er tale om kommunikation.

Annonce effekt er bedst foroven og til venstre, så din øverste google er for så vidt godt placeret, hvorimod den nederste måske burde skiftes med "mest læste" eller helt ud i det blå felt til venstre.

Ang. www.defigo.dk
Det hvide felt virker for dominerende blegt og derved mere kedelig, sikkert fordi baggrunden er for mørk og ensartet og der mangler din blå øverste overbjælke.

Det er sikkert godt at dine google reklamer er helt øverst, selv om jeg personlig ofte springer "mit syn" ned under øverste brede overskriftfelt, for det er jo oftest "bare" en overskrift.

Det gjorde jeg dog ikke på din "sporge-jorgen" side, fordi toppen havde en anden farve der tiltrak mit syn og så blev øjet også fanget af de flyvende bogstaver.

Jeg kan bedre lide bredden på denne sides venstre linkfelt, men ikke delingen mellem felterne (det giver uro i synsfeltet) og ikke farven på klikfelterne, den er kedelig smudsig blå og passer slet ikke til baggrunden som godt nok ikke har noget med selve din side at gøre udover at give helhed, når der er større opløsning på ens skærm.

Dine google annoncer til venstre under dine linksfelter er placeret godt, men jeg tror de er for små, for jeg går jo ikke ind på dit site for at lede efter "undersider" med google annoncer.

Hovedfeltets deling mellem blokkene syntes jeg også er ren spild af plads, det er ganske rigelig at have streger, som på "sporge-jorgen" sitet.

Jeg syntes det er super godt du har holdt dig til skærmopløsning 800x600 px så "alle" ser dit site på en pæn god måde, det er betænksomt overfor "ældre" skærmopløsninger.

-

Der er ikke nævneværdig forskel på din kodestørrelse på de to sites, de åbnes nærmest lige hurtig, så dertil har jeg ingen kommentarer.

Et par af dine koder kunne laves enklere, men det er ganske unødvendig, når hele sites kodestørrelse ikke fylder mere end dine.

Håber du har haft lidt ud af at bruge tid på at læse om min mening, selv om meninger jo er meget forskellige. -
Jeg har endog tidligere hørt en ven syntes godt om et site der var fyldt med "bevægelige iconer, tekster og større billeder" selv om det tog ham 5-8 minutter at trække hjemmesiden hjem på en gammel PC, men som han sagde, så havde han jo derved tid til at lave kaffe til en tilfældig gæst som mig.
Sådan er det nok de færreste der ser på det, selv om det er dejligt med lidt tid til at kunne lave kaffe.

Held og lykke med dit "spørge jørgen" initiativ, ideen syntes jeg godt om.

Rigtig god dag og fremtid.
Avatar billede henninghabor Nybegynder
23. oktober 2010 - 13:23 #10
Hej delvis-begynder,

Mange tak for dit svar. Det er netop sådan et svar, jeg havde håbet på, da jeg oprettede denne tråd. Jeg vil bruge det næste stykke tid på at nærlæse dit svar og forsøge at implementerer de bedste forslag i hjemmesiden.

Tak til jer alle for jeres svar. Da det kun er delvis-begynder og ChristinaBruun, der har svaret, får de points.
Avatar billede delvis-begynder Nybegynder
23. oktober 2010 - 17:17 #11
Tak for point, henninghabor.
Det er betænksomt af dig at dele point "lige over", selv om jeg syntes "ChristinaBruun" lyder mere "professionel" end mit personlige indtryk af dit site.

Tjah, det er vel altid vores personlige indtryk der "dominerer", det skinder vel også lidt igennem ved mine meninger indenfor mit "faglige område", selv om jeg helst forsøger at være neutral overfor netop mit fag.

Rigtig god weekend og næste uge til alle.
Avatar billede ChristinaBruun Nybegynder
25. oktober 2010 - 11:57 #12
Tak for point :)
Jeg er glad for at jeg kunne hjælpe,

Med venlig hilsen
Christina Bruun
Avatar billede henninghabor Nybegynder
28. oktober 2010 - 01:40 #13
Hvad synes I om ændringerne?
Avatar billede ChristinaBruun Nybegynder
28. oktober 2010 - 12:55 #14
Den grå farve er lidt for mørk på min skærm. Og så ville jeg personligt foretrække en width på 960px. :)