Avatar billede brasso Forsker
06. november 2010 - 20:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows Silverlight problemer med opdatering!

Hej
MicroSoft update kan ikke opdatere MicroSoft silverlight, den fejler hele tiden. Det tyder på at den installation der er på compen er defekt. Hvis jeg prøver at afinstallere Silverlight, kommer der en besked om at den funktion jeg prøver at bruge finde på en sti, som ikke længere eksisterer. Det ser ud som om det er installationsfilen den peger på (.msi). Det samme sker hvis jeg prøver at installere en ny version.
Hvordan får jeg hele Silverlight fjernet, så jeg kan geninstallere den nyeste version?
Avatar billede Vandreren Novice
07. november 2010 - 15:02 #1
1. Hent den version, du allerede har installeret på dit system:
http://filehippo.com/download_silverlight/
Se listen til højre og find den relevante version.

2. Brug den downloadede installationsfil til at afinstallere/fjerne Silverlight fra dit system. Bemærk at du muligvis skal omdøbe .msi-filen til PRÆCIST det filnavn, afinstallationsprogrammet beder om.

3. Hvis du ikke kan finde den relevante .msi-fil, du skal bruge til afinstallationen, har du to muligheder:

A. Hive .msi-filen ud af installationsprogrammet, du hentede i trin 1. Prøv med 7-Zip eller WinRAR.

B. Køre installationsprogrammet og finde .msi-filen blandt temp-filerne i Windows. Den kan muligvis have et tilfældigt generet navn.
Avatar billede brasso Forsker
07. november 2010 - 23:23 #2
Til Vandreren
Nu komme rjeg først i nærheden af maskinen problemet er på til næste weekend, så prøver jeg lige dine forslag.
Avatar billede Vandreren Novice
13. november 2010 - 22:28 #3
Held og lykke med det, brasso. :)
Avatar billede brasso Forsker
14. november 2010 - 21:29 #4
Hej Vandreren
Nu har jeg hekset rundt med skidtet en hel eftermiddag her i weekenden, og uden held. Jeg når et stykke ind i installationsprocessen, og så forlanger installationsprogrammet nogle filer som skal ligge på placeringen F:\39be822e753dea62da89, og på denne placering findes der ikke noget. Det mærkelige er at programmet absolut vil have installationsfilerne fra denne placering, også selv om jeg kører en ny installation fra en helt anden placering. Mon ikke Microsoft har en alle randen løsning, med manuel afinstallering eller lignede, jeg vil lige prøve at surfe lidt rundt på deres site.
Avatar billede Vandreren Novice
14. november 2010 - 21:55 #5
Du kan også forsøge dig med Revo Uninstaller eller tilsvarende programmer, men ovenstående har virket for mig ved flere lejligheder.
Avatar billede brasso Forsker
20. februar 2011 - 12:38 #6
Jeg har desværre ikke fået det til at virke endnu, men prøver fortsat. ;-)
Avatar billede brasso Forsker
20. april 2011 - 10:50 #7
Hej
Jeg vælger at lukke dette spørgsmål, da jeg ikke rigtig er kommet videre, med problemet, men 'Knægten' kan sagtens bruge maskinen alligevel.
Avatar billede sanded001 Juniormester
06. maj 2011 - 11:45 #8
"""Du kan også forsøge dig med Revo Uninstaller eller tilsvarende programmer, men ovenstående har virket for mig ved flere lejligheder. """

Jeg vil blot lige notere at dette virker.

Har bøvlet lidt med silverlight fejl og denne slettede silverlight completely, selv efter mislykkede afinstalleringer. :)