Avatar billede kkieldsen Nybegynder
01. december 2010 - 13:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tjek om en range er tom + hvis der er tekst om denne er i lowercase.

Hej,

Jeg skal tjekke om en range er tom (kolonne B) + hvis der er tekst om denne er i lowercase (kolonne A).

Har proevet med:

=IF(EXACT(rawdata!A228:A237,LOWER(rawdata!A228:A237))*((rawdata!B228:B237)<>""),TRUE,FALSE)

Denne logic tjekker kun foerste raekke, foelgende giver derfor vaerdien "TRUE" hvilket skulle have vaeret "FALSE"

A          B
abc        1
Def        5
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2010 - 14:31 #1
=IF(AND(EXACT(rawdata!A228:A237,LOWER(rawdata!A228:A237)))*((rawdata!B228:B237)<>""),TRUE,FALSE)
Avatar billede kkieldsen Nybegynder
01. december 2010 - 15:05 #2
Tak for hjaelpen.. Saa et "AND" goer at Excel ikke kun kigger paa et felt men en range?
Send et svar hvis du samler paa point :)
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2010 - 16:45 #3
Jeg er rimelig kold over for det der pointvæsen, så du må vist hellere spørge excellent om han samler på dem. Det var jo ham der kom med størstedelen.

mvh Hans