Avatar billede spile Nybegynder
26. januar 2011 - 11:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MS SQL 2008 processes

Jeg har et lille problem at hvis jeg laver en tung forspørsel på min server stopper alle jobs.. jeg har tidligere med MS sql kunne finde ud af at isolere processer så et tungt job ikke stoppede serveren , men jeg kan godt nok ikke hitte ud af det i MS SQL 2008

Med venlig hilsen

Peder Spile
Avatar billede Syska Mester
26. januar 2011 - 13:30 #1
Kan det være pga locks på tables ?

Det er ikke meget information du kommer med.

Snakker vi offline defrag af indexes ... ?

mvh
Avatar billede spile Nybegynder
26. januar 2011 - 13:46 #2
Nej ikke locks på tabellen men at der bliver givet alle recurser til et job istædet for at isolere dette...
Avatar billede spile Nybegynder
26. januar 2011 - 14:18 #3
Jeg tror at jeg har fundet det.

When SQL Server runs on a computer with more than one microprocessor or CPU, it detects the best degree of parallelism, that is, the number of processors employed to run a single statement, for each parallel plan execution. You can use the max degree of parallelism option to limit the number of processors to use in parallel plan execution. To enable the server to determine the maximum degree of parallelism, set this option to 0, the default value. Setting maximum degree of parallelism to 0 allows SQL Server to use all the available processors up to 64 processors. To suppress parallel plan generation, set max degree of parallelism to 1. Set the value to a number greater than 1 to restrict the maximum number of processors used by a single query execution. The maximum value for thedegree of parallelism setting is controlled by the edition of SQL Server, CPU type, and operating system. If a value greater than the number of available processors is specified, the actual number of available processors is used. If the computer has only one processor, the max degree of parallelism value is ignored.
Avatar billede Syska Mester
26. januar 2011 - 16:10 #4
Hvor mange cores har du? Hvad er den sat til på din instance? Overrider du den på din queries ?

mvh
Avatar billede jensriis Novice
01. februar 2011 - 20:46 #5
Hvis du kører sql 2008 eller 2008 r2 ENTERPISE EDITION er der en facillitet der hedder "ressource govenor" som netop er beregnet på at styre cpu og ram forbrug for forskellige typer jobs som jeg selv kan definere. Jeg har dog kun erfaring fra et kursus heri.
Avatar billede spile Nybegynder
10. februar 2011 - 11:22 #6
det var denne frækkert jeg eftersøgte...

kommandoen  MAXDOP, max degree of parallelism

den forhindre sql i at bruge samtlige resurser på en opgave...