Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
21. februar 2011 - 17:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

$GET problem

Er kørt fast og mangler nogle friske øjne på det her

Har denne her fil hvor man kan rette i 2 felter

<?php
$con = mysql_connect("xxxxxxxxxxx","xxxxxxxxxx","xxxxxxxxxx");
if (!$con)
  {
  die('Could not connect: ' . mysql_error());
  }

mysql_select_db("xxxxxxxxxxxx", $con);

$id = mysql_real_escape_string($_GET['id']);

$result = mysql_query("SELECT * FROM links WHERE LinkID = '$id'");

while($row = mysql_fetch_array($result))
{
?>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Linkindex</title>
</head>
<body>

<br /><br />

<form name="input" action="LinkRetAdd.php" method="get">
Navn: <input type="text" name="LinkNavn" value="<?php echo $row['LinkNavn'] ;?>" />
URL: <input type="text" name="LinkURL" value="<?php echo $row['LinkURL'] ;?>"  />
<input type="hidden" name="LinkID" value="<?php echo $row['LinkID'] ;?>"  />
<input type="submit" value="update" />
</form>

</body>
</html>

<?php
}
;
?>

<?php
mysql_close($con);
?>

********** Den sender videre til denne her fil

<?php
$con = mysql_connect("xxxxxxxx","xxxxxxxxxxxx","xxxxxxxxxx");
if (!$con)
  {
  die('Could not connect: ' . mysql_error());
  }

mysql_select_db("xxxxxxxxxx", $con);

mysql_query("UPDATE links SET LinkNavn = '$_GET['LinkNavn']' AND LinkURL = '$_GET['LinkURL']' WHERE LinkID = '$_GET['LinkID']' ");

mysql_close($con);
?>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Link rettet</title>
<meta http-equiv="refresh" content="5;url=index.php">
</head>
<body>

Auto send tilbage

</body>
</html>

Men får en fejl:

Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in /var/www/otito.dk/public_html/LinkRetAdd.php on line 10

linie 10 er denne her mysql_query("UPDATE link..............

Det er garanteret en eller anden dum ' jeg har sat forkert eller mangler men har stiret mig blind på det og er helt tabt
Avatar billede repox Seniormester
21. februar 2011 - 17:57 #1
To ting:

1. Hvorfor dælen bruger du GET til sådan noget?
2. Du er ikke sikret mod SQL injection - din kode er meget sårbar.

Dit problem ligger i du ikke har styr på dine quotes - du er alt for gavmild med dem i din SQL forespørgsel i LinkRetAdd.php
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
21. februar 2011 - 18:03 #2
Bruger GET fordi jeg så kan følge med i hvad der bliver transporteret frem, fordi jeg troede fejlen lagde der :)

Hvordan skal den så se ud? syntes efterhånden jeg har prøvet flere forskellige
Avatar billede zynzz Praktikant
21. februar 2011 - 18:18 #3
Som repox skriver er dette en meget usikker måde da du ikke er sikret mod SQL injections...

Men måske det skal være:

mysql_query("UPDATE links SET LinkNavn = '".$_GET['LinkNavn']."' AND LinkURL = '".$_GET['LinkURL']."' WHERE LinkID = '".$_GET['LinkID'],"' ");
Avatar billede patrickreck Nybegynder
21. februar 2011 - 18:19 #4
mysql_query("UPDATE links SET LinkNavn = ".$_GET['LinkNavn']." WHERE LinkID = ".$_GET['LinkID']."");
Avatar billede patrickreck Nybegynder
21. februar 2011 - 18:19 #5
Hovsa, jeg var vidst for langsom :-)
Avatar billede webweaver Praktikant
21. februar 2011 - 18:27 #6
Det er fint at bruge $_GET på den første, til at "fange" id variablen fra en URL formentlig.

På de andre, som du modtager fra formen, der bør du ikke bruge $_GET men $_POST.

Og så som repox siger, så driller det med dine quotes i dit SQL statement. Det er der dog kommet svar på nu, fra andre kan jeg se :)
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
21. februar 2011 - 18:27 #7
Det virker heller ikke:

Warning: mysql_query() expects parameter 2 to be resource, string given in /var/www/otito.dk/public_html/LinkRetAdd.php on line 10
Avatar billede webweaver Praktikant
21. februar 2011 - 18:30 #8
Svaret i #4 bør virke. Ikke #3'eren ...
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
21. februar 2011 - 18:39 #9
med #4 kommer den ikke med nogen fejl, men den opdaterer heller ikke feltet
Avatar billede webweaver Praktikant
21. februar 2011 - 18:48 #10
Hvis du gemmer dem som nye variabler først, gør det så en forskel? Et problem med den viste måde, kan nemlig godt give fejl, hvis du har et punktum i din string.

$linkNavn = $_POST['LinkNavn'];
$linkId = $_POST['LinkId'];

mysql_query("UPDATE links SET LinkNavn = '$linkNavn' WHERE LinkID = '$linkId'");
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
21. februar 2011 - 18:57 #11
Så lykkedes det endelig, tak webweawer for den løsning smider du lige et svar
Avatar billede webweaver Praktikant
21. februar 2011 - 19:03 #12
Det kan du tro :-)
Avatar billede johan.o Nybegynder
21. februar 2011 - 20:01 #13
Du er vist stadig sårbar overfor SQL injection.

mysql_query("UPDATE links SET LinkNavn = '".mysql_real_escape_string($linkNavn)."' WHERE LinkID = '".mysql_real_escape_string($linkId)."'");

Mvh. Johan