Avatar billede smvmarketing Nybegynder
09. marts 2011 - 11:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kontaktformular sender ikke til e-mail

Hej Eksperter,

jeg har oprettet en lille håndskreven HTML-kontaktformular, som skulle være korrekt opbygget osv. Jeg har imidlertid problemer med, at der ikke fremsendes nogen mail, når man trykker på 'Send'-knappen.

Jeg bruger "mailto:"-tagget med en webmail som modtageradresse. Er der nogle ting, jeg skal være opmærksom på her?
Avatar billede weblance Nybegynder
09. marts 2011 - 11:48 #1
Hvordan ser din html kode ud?
Avatar billede peterkopi Nybegynder
09. marts 2011 - 13:53 #2
Ja, lad os se koden og fortæl os, hvilken server din hjemmeside ligger på (Windows el. Linux), hvilket scriptsprog (html, APS, PHP?) du kan afvikle på siden og hvilket script dit hotel, serverside, skal hente for at sende formularen ;-P
Avatar billede abruscato Nybegynder
09. marts 2011 - 18:33 #3
Du skal være opmærksom på, at for at folk kan sende en mail til dig, når du bruger mailto:, skal der være installeret et mailprogram på afsenderens computer. Og det er ikke installeret på alle computere, fx. computere på biblioteket, skoler osv.

Og så vil du nok få bedre og flere svar ved at oprette dit spørgsmål i en kategori der passer bedre til dit spørgsmål end iværksætteri-kategorien. (Blot et venlig-ment råd)
Avatar billede smvmarketing Nybegynder
10. marts 2011 - 10:44 #4
@weblance & Peterkopi> Koden ser ud som følger:

<form method="post" action="mailto:minmail@mitdomæne.dk" enctype="text/plain">

<P><FONT color=#000000>Firmanavn</FONT></P>
<input name="Firmanavn" input type="text" size="30" style="font-size: 10 px"><br>
<br>
<P><FONT color=#000000>Kontaktperson</FONT></P>
<input name="Kontaktperson" input type="text" size="45" style="font-size: 10 px"><br>
<br>
<P><FONT color=#000000>Telefonnummer</FONT></P>
<input name="Telefonnummer" input type="text" size="12" style="font-size: 10 px"><br>
<br>
<P><FONT color=#000000>Email</FONT></P>
<input name="E-mail" input type="text" size="26" style="font-size: 10 px"><br>
<br>
<P><FONT color=#000000>Nedenfor kan du beskrive detaljer omkring din virksomheds branche og aktiviteter samt hvilke markedsføringsmæssige tiltag, der kunne være interessante for dig</FONT></P>
<textarea rows=8 cols=50 name="besked">
</textarea><br>
<br>
<input type="submit" value="Send">
<input type="reset" value="Slet">
</form>

hvor minmail@mitdomæne.dk er den emailadresse, jeg ønsker inputtet fra formularen sendt til.

I mit tilfælde ønsker jeg ikke, at brugeren skal have noget mailprogram eller lign, men bare at formularen videresender informationen til min mail. I den forbindelse er jeg ret sikker på, jeg tidligere har lavet en tilsvarende programmering i HTML, hvor mailto fungerede som ønsket her. Jeg bruger One.com, der vist skulle understøtte det meste.

@abruscato> Jeg ved det godt, men der er ikke rigtigt nogle grupper, der egner sig for HTML-spørgsmål, så jeg håbede lidt, at der var nogle her under E-løsninger for iværksættere, der måske kunne hjælpe mig.
Avatar billede peterkopi Nybegynder
14. marts 2011 - 12:04 #5
Hej igen :-)

På one.com er der faktisk hjælp at hente til opsætning af din kontaktformular, hvor du skal anvende perl scriptet FORMMAIL, der understøttes af one.com

Det hele står der og er lige til at kopiere, hvis du lige prøver at følge brugsvejledningen her:
http://www.one.com/da/support/faq/hvordan-opsaetter-jeg-formmail

Hvis du vil have en teknisk forklaring på, hvad der går galt i dit nuværende "script", kan du læse om forskellen på mailto: og FORM METHOD eller FORM ACTION her: http://support.microsoft.com/kb/279460

God fornøjelse
;-P
Avatar billede peterkopi Nybegynder
14. marts 2011 - 12:06 #6
Du skal selvfølgelig - som der også står på one.coms vejledning - huske at udskifte div. felter, så de passer til det, du skal bruge ;-P
Avatar billede smvmarketing Nybegynder
09. april 2011 - 13:45 #7
Så simpelt kan det åbenbart gøres. :-)

Tror bare, jeg skal vende mig til at se, om One ikke selv tilbyder koden direkte i stedet for strikke min egen sammen. Mange tak for hjælpen. ;-)